Skip to main content

Sinds ik mijn bundel heb verhoogd in augustus is mijn mobiele netwerk zeer slecht te noemen. Na herhaaldelijk contact met klantenservice van KPN, die helaas ook niet verder komen dan de normale testjes, later een bezoek aan de telefoonwinkel om al mijn instellingen te laten controleren ben ik nu echt ten einde raad.

 

Meerdere nieuwe simkaarten geprobeerd, werkt niet, andere simkaart (andere provider) in deze telefoon en het mobiele netwerk doet het als een zonnetje. Ook in Duitsland is het mobiele netwerk op deze telefoon wel snel… 

ik weet het inmiddels niet meer maar baal er wel stevig van!

@Kpn 

Hoi @Tijhofm, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt!

Je hebt niet toevallig een unlimited prepaid bundel genomen? Daar zit namelijk een snelheidslimiet van 128kb/s op en is eigenlijk alleen geschikt voor e-mail en messaging.

Als het om een bundel bij een abonnement gaat word de snelheid niet beperkt.

  • Wat voor snelheden haal je daarbij als je een speedtest doet? Zoals bijvoorbeeld die van fast.com of kpn.com/speedtest?
  • Welke APN heb je ingesteld? “Internet” of “Portalmmm.nl”? Kun je de andere ook eens proberen (en je toestel herstarten)?
  • Als je jouw simkaart in een ander toestel doet, is ie dan ook langzaam?

De snelheid is 160 kbps. Die test heb ik eerder gedaan, simkaart wisselen. Dan is ie ook traag.

kan nu niet meer omdat ik een esim heb.

portal heb ik geprobeerd te wijzigen , helaas geen effect op de snelheid…

ik heb ook geen prepaid bundel genomen, gewoon een uitbreiding van mijn huidige abonnement.


Ik kijk graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb alle relevante info ingevuld.. 


Bedankt voor je gegevens @Tijhofm, aan onze kant staat alles gewoon goed, ik heb er ook geen verklaring voor waarom je verbinding langzaam zou zijn anders dan iets in je toestel.

Ik kom hier wel een paar topics over tegen die wellicht relevant zijn:

De conclusie is dat het toch het handigst is even langs een winkel te gaan waar ze je toestel eventueel ter reparatie aan kunnen bieden bij Apple