Skip to main content

Ik heb een mobiel abonnement van KPN met onbeperkt bellen. Maak ik (extra) kosten als ik vanuit Nederland naar IJsland bel?

Hallo @Eev, dat hangt een beetje af van wanneer jouw abonnement is ingegaan: Alle info vind je op: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm onder het Kopje "Bellen en sms’en".
 


Ja dus!

Ik bel van Nederland  naar IJsland

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit IJsland

 

Bellen: € 0,23 / min

Sms versturen: € 0,07 / sms


Met de website kom ik er niet goed uit… Ik had een Telfort-abonnement dat omgezet is naar een KPN-abonnement. Vervolgens is mijn KPN-abonnement in november 2020 voor 2 jaar verlengd.

Betekent dat nu dat ik wel of geen extra kosten betaal? 


Als je inmiddels een keer verlengt hebt in november 2020 heb je dus een volwaardig KPN mobiel abonnement. 

Dan geldt onderstaande:
Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.


Mooi. Danklopt de informatie op jullie eigen website niet. Raar hoor. Maar er gaat wel meer mis...


Mooi. Dan klopt de informatie op jullie eigen website niet. Raar hoor. Maar er gaat wel meer mis...

De door jou aangehaalde informatie staat bij 'buitenbundel kosten'. Bij onbeperkt bellen heb je daar niet mee te maken, maar als je 150 min. hebt natuurlijk wel. 


Dan nog een laatste vraag met betrekking tot de tekst op de website: “Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent”. 

Wordt hier onder ‘de EU’ Europa of de Europese Unie verstaan? Aangezien IJsland Europa is, maar geen lid van de EU? 


@Eev

In principe betreft dit de Europese Unie, maar er zijn door de providers een paar Europese landen aan deze regeling toegevoegd zoals o.a. Noorwegen, Zwitserland en IJsland.

Op de hierboven door Jeroen_dB genoemde pagina binnen EU kan je per land de situatie bekijken.


@RBxx Ik zie het nu ook. Perfect! Dank voor de reactie :)