Skip to main content

Ik baal en mijn zoon nog meer. Hij heeft net een kids abo net als mijn dochter, maar hij heeft geen internet in spanje. Er is maandag al een ticket aangemaakt en ze zouden mij in de ochtend terugbellen. Ik ben zelf helemaal NIET gebeld. Wel 2x naar mijn zoon in de middag. Nu hoor ik niets meer en heeft hij op vakantie nog steeds geen internet. Ik hoef niet uit te leggen hoe belangrijk dat is voor een puber…

Ik heb hier gelezen dat de back office na een aanmaak van een ticket alleen maar iets hoeft om te zetten, maar blijkbaar lukt dat niet of zo omdat het nog steeds niet opgelost is.

Vakantiestemming wordt niet prettiger. Ik hoop dat ze gauw bellen en snel met een oplossing komen. We hebben tenslotte betaald voor internet, dus daar willen we ook gebruik van kunnen maken.

Heeft een van de lezers misschien een oplossing?

We hebben al diverse keren opnieuw opgestart, raoming staat aan, en handmatig een andere provider kiezen is ook niet de oplossing.

HELP

Hoi @Aatje4 

Welkom op de community van KPN.

Vervelend dat jouw zoon momenteel geen gebruik kan maken van internet op zijn smartphone, zeker nu de meeste jongeren veel contact onderhouden via social media.

De snelste weg op dit moment, is even te bellen met de storingsdienst van KPN, door met je mobiel te bellen naar +31612001200 vanuit Spanje.
De gesprekskosten vallen gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen omdat je binnen de EU op vakantie bent.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing, en je wordt doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst.
De medewerker kan dan direct kijken op de mobiele aansluiting van je zoon, en de nodige stappen ondernemen.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

 


Toevallig een iPhone 11, 12 of SE? 


Ja het is drama met die kids sim, we hebben er twee die niet werkend in het buitenland.


Geen iphone wel een samsung s23


@Michel.uit.Arnhem ik heb je tip opgevolgd. Aan de telefoon konden ze echter niets doen dan constateren dat we gebeld hadden en dat er een ticket is aangemaakt. Dat ze op het niet afgesproken nummer en tijd hebben gebeld en dat het nóg 3 dagen gaat duren voordat ze misschien bellen. 

Kunnen die mensen van de frontoffice ook niets aan doen, maar voor zover de service van KPN...


Je kan je internet ook delen met je zoon (persoonlijke wifi hotspot) Kost wel wat extra accukracht, maar dan heb je voor nu een tijdelijke oplossing.


Hotspot hadden we inderdaad ontdekt, maar die is ook niet onuitputtelijk helaas😉

Bedankt voor de tip.


@Michel.uit.Arnhem ik heb je tip opgevolgd. Aan de telefoon konden ze echter niets doen dan constateren dat we gebeld hadden en dat er een ticket is aangemaakt. Dat ze op het niet afgesproken nummer en tijd hebben gebeld en dat het nóg 3 dagen gaat duren voordat ze misschien bellen. 

Kunnen die mensen van de frontoffice ook niets aan doen, maar voor zover de service van KPN...

 

Hoi @Aatje4 

Jammer, en tegelijkertijd ook vervelend, dat de medewerker van de storingsdienst niets kon doen, maar wel kon zien dat er een ticket was aangemaakt voor de Back Office.
Wordt dus wachten tot een medewerker van de Back Office gaat bellen, op het telefoonnummer van je zoon (hou daar rekening mee).

Maar zolang zou je in elk geval de tip van mede forumlid @Matthew83 kunnen toepassen, waarbij er helaas wat vaker opgeladen zou moeten worden.

In elk geval nog een fijne vakantie in Spanje!!


Haleluja, KPN heeft gebeld. Hele vriendelijke dame heeft onze zoon weer aan het internet geholpen.

Het blijkt dat met de kids sim een of andere APN goed moet staan. Dat vind je bij:

Instellingen

Verbindingen

Mobiel netwerk

Naam- en toegangspunten

Hier moet je "KPN internet" aanklikken.

De telefoon schijnt standaard op "KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet" te staan en dan werkt internet niet.

Jammer dat zoiets niet beter vindbaar is voor de frontoffice. Dan hadden we geen 8 dagen hoeven wachten op internet.

Blij dat zoon nu vooruit kan!

Wilde de oplossing graag even delen voor andere community-bezoekers.

 


Reageer