Skip to main content
Beantwoord

Zoon heeft geen mobiel internet in het buitenland

  • July 20, 2025
  • 3 reacties
  • 116 keer bekeken

Mijn zoon heeft geen internet in t buitenland, terwijl hij wel genoeg data heeft. Hoe kan dat? Ik heb alle stappen al doorlopen, maar hij heeft nog steeds geen internet. Ik word er echt moedeloos van. Wie kan mij helpen of heeft tips? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@ECW49, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Het kan meerdere redenen hebben waarom jouw zoon geen internet in het buitenland heeft. Omdat ik op dit moment erg weinig informatie van jou heb, vind ik het lastig om te zeggen wat de oorzaak in jouw geval is. Ik loop ze daarom allemaal bij langs.

  • Roaming: Het is belangrijk om roaming aan te hebben staan. Hiermee sta je jouw simkaart toe om verbinding te maken met het buitenlandse netwerk. Ik begrijp dat jouw zoon roaming al aangezet heeft.
  • Kids Sim buiten de EU: Ik weet niet wat voor abonnement jouw zoon heeft, dus ik neem deze maar gewoon mee. Als jouw zoon een Kids Sim heeft, dan kan hij geen data gebruiken buiten de EU. Dit wordt standaard geblokkeerd.
  • Beschermingslimiet: Omdat ik ook niet weet in welk land jouw zoon is, noem ik deze ook maar. Als het beschermingslimiet op 0,- staat, dan kan jouw zoon zonder bundel geen data gebruiken buiten de EU. Hij zal dan een bundel moeten aanschaffen om te kunnen internetten.

Als dit niet aan de orde is, probeer dan onderstaande:

Ik hoop dat het zo lukt. Mocht het niet lukken, neem dan contact met onze klantenservice op. Mijn collega kan dan een kijkje achter de schermen nemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

3 reacties

Indodraakje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 20, 2025

Hi ​@ECW49 ,

Ondanks dit in het verkeerde fora zit volgens mij.

Staat zijn Roaming aan(dat moet aanstaan om een data connectie op te starten buiten je eigen provider)? Welke Mobiele telefoon heeft die?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 20, 2025

Ja, raoming staat aan. Hij heeft een Samsung Galaxy A14


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hallo ​@ECW49, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Het kan meerdere redenen hebben waarom jouw zoon geen internet in het buitenland heeft. Omdat ik op dit moment erg weinig informatie van jou heb, vind ik het lastig om te zeggen wat de oorzaak in jouw geval is. Ik loop ze daarom allemaal bij langs.

  • Roaming: Het is belangrijk om roaming aan te hebben staan. Hiermee sta je jouw simkaart toe om verbinding te maken met het buitenlandse netwerk. Ik begrijp dat jouw zoon roaming al aangezet heeft.
  • Kids Sim buiten de EU: Ik weet niet wat voor abonnement jouw zoon heeft, dus ik neem deze maar gewoon mee. Als jouw zoon een Kids Sim heeft, dan kan hij geen data gebruiken buiten de EU. Dit wordt standaard geblokkeerd.
  • Beschermingslimiet: Omdat ik ook niet weet in welk land jouw zoon is, noem ik deze ook maar. Als het beschermingslimiet op 0,- staat, dan kan jouw zoon zonder bundel geen data gebruiken buiten de EU. Hij zal dan een bundel moeten aanschaffen om te kunnen internetten.

Als dit niet aan de orde is, probeer dan onderstaande:

Ik hoop dat het zo lukt. Mocht het niet lukken, neem dan contact met onze klantenservice op. Mijn collega kan dan een kijkje achter de schermen nemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.