Skip to main content

Hallo,

Graag zou ik zien dat mijn nieuwe bundel de 1e dag van de maand ingaat. 

Ik was eerst Telfort klant, daar begon de bundel 18e van de maand maar ben nu alweer een paar maanden officieel KPN klant en als ik nu kijk krijg ik over 24 dagen mijn nieuwe bel/sms/databundel.

Is dit door jullie aan te passen zodat nieuwe bundel elke 1e van de maand begint? 

Mijn profiel is up-to-date. 

Alvast bedankt! 

Waarom wilt u dat? Volgens mij is dat niet mogelijk om dat aan te passen.


Waarom wilt u dat? Volgens mij is dat niet mogelijk om dat aan te passen.

Is dat relevant? 

Maar vooruit.…

Mijn dochter zou dat graag zien, haar tweelingzus heeft het namelijk wel en zo weten ze precies wanneer ze nieuwe data krijgen. En ik zou dit ook graag zien, zoveel mogelijk op de 1e gezet (afschrijvingen e d.) 

Ik zie een antwoord van een KPN-moderator voor mijn verzoek graag tegemoet. 


KPN probeert het tegenwoordig juist te spreiden door de maand heen. Als iedereen op de eerste van de maand zijn of haar data krijgt, dan zit ook iedereen op die eerste van de maand mb's te delen. De systemen van KPN raken daardoor soms overbelast. En de rest van de maand staan ze een beetje niks te doen.


Ik ga de automatische incassodatum wijzigen. Denk dat ik zelf het antwoord bedacht heb 😉 


Ik ga de automatische incassodatum wijzigen. Denk dat ik zelf het antwoord bedacht heb 😉 

Dat kan wel. Maar dat staat volgens mij los van de dag dat de nieuwe bundel begint.


Ik ga de automatische incassodatum wijzigen. Denk dat ik zelf het antwoord bedacht heb 😉 

Dat kan wel. Maar dat staat volgens mij los van de dag dat de nieuwe bundel begint.

Hallo @Nick83 , nieuwe bundels beginnen gelijk met de factuurdatum, bij mijn mobiele abonnementen  wel in ieder geval, de ene bundel op de11e en de andere mobiel op de 15e van de maand.

Is gelijk te trekken door de factuurdatum c.q. incassodatum aan te passen.

CC @Muziekliefhebber1975 


Factuurdatum is weer wat anders dan incassodatum.

Zo is bij mij de factuurdatum de 11de en de incassodatum de 18e. Mijn bundel begint op de eerste van elke maand.


Hallo @Nick83 Bij mij dus niet, maar dat komt misschien omdat ik ex-TFT ben.

 


Gisteren contact gehad met klantenservice. Zeer goed te woord gestaan. Ze deed wat ze kon. Incassodatum wijzigen zou het ook niet oplossen. Ze heeft het nog nagevraagd aan de “wizkid” van de afdeling maar het is onmogelijk. Heel apart voor zo'n groot bedrijf dat dit niet te realiseren is. Aangezien ik nog jaren bij KPN wil blijven ga ik ff een maandje weg en kom dan terug als nieuwe klant en dan is het wél opgelost. Hoe krom wil je het hebben maar ik doe er niet moeilijk over. 

Dus hier kan een slotje op. Kleine kanttekening; Beetje jammer dat er geen reactie van een mod hierop is geweest maar volgende keer beter!?


Aangezien ik nog jaren bij KPN wil blijven ga ik ff een maandje weg en kom dan terug als nieuwe klant en dan is het wél opgelost.

Even uit nieuwsgierigheid. Hoe ga je ‘ff een maandje weg’? Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement dan? Gebruikelijk(er) is een vaste contractsperiode van 1 of 2 jaar. En daarna heb je een opzegtermijn van 1 maand.

En als je terugkomt is het ook weer afwachten wat de startdatum van de maand(bundel) wordt.
Een hoop rompslomp met een onzeker resultaat.


Aangezien ik nog jaren bij KPN wil blijven ga ik ff een maandje weg en kom dan terug als nieuwe klant en dan is het wél opgelost.

Even uit nieuwsgierigheid. Hoe ga je ‘ff een maandje weg’? Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement dan? Gebruikelijk(er) is een vaste contractsperiode van 1 of 2 jaar. En daarna heb je een opzegtermijn van 1 maand.

 

Jep maandelijks opzegbaar. Zijn wel wat providers die dat doen, bv Simyo, Ben en BudgetMobiel. Dus als het zo kan is het probleem opgelost. Iedereen blij ;)


Jep maandelijks opzegbaar. Zijn wel wat providers die dat doen, bv Simyo, Ben en BudgetMobiel. Dus als het zo kan is het probleem opgelost. Iedereen blij ;)

Ja, maandelijks opzegbaar kan bij KPN ook. Kost je wel €2,50 per maand extra.


Jep maandelijks opzegbaar. Zijn wel wat providers die dat doen, bv Simyo, Ben en BudgetMobiel. Dus als het zo kan is het probleem opgelost. Iedereen blij ;)

Ja, maandelijks opzegbaar kan bij KPN ook. Kost je wel €2,50 per maand extra.

Dan kreeg ik nog niet de databundel vanaf de 1e van de maand waar het hierom draait. 

Het is al in gang gezet, volgende maand ga ik ff een maandje weg maar kom weer terug 🙂 Bye Bye allemaal :)