Skip to main content
Beantwoord

Box 12 werkt na update nog niet met Sneller Internet Buitengebied

• 19 januari 2025
  • 9 reacties
  • 180 keer bekeken

Goedenavond, 

volgens de laatste update van mei zou de box 12 hiermee moeten kunnen samenwerken met het sib 4g  modem. Het werkt echter nog niet of moet hiervoor nog wat ingesteld worden?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Er is vrij snel bericht gekomen vanuit het Modem team ​@Lambor. De Box 12 is er nu klaar voor sinds de update. Aan KPN zijde moeten er echter nog een paar dingen aangepast worden zodat Sneller internet buitengebied in combinatie met de Box 12 werkt. 

Wanneer alles aan KPN zijde zo ver is, kan ik helaas niet aangeven op dit moment. 

Bekijk origineel

9 reacties

• 3191 reacties
  • 19 januari 2025
Lambor schreef:

volgens de laatste update van mei zou de box 12 hiermee moeten kunnen samenwerken met het sib 4g  modem.

Waar heb je dat gelezen? Heb je een linkje?

Edit:

Hier lees ik het nu ook. Ik heb er verder nog niks over gelezen op het forum. Geen topics gezien waarin iemand dat had.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 19 januari 2025

Kan er idd verder ook niets over vinden. Bij v10 en v10 a doet hij automatisch mee, bij box 12 niets. Ik neem aan dat het wel door kpn getest is bij het ontwikkelen van de update. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4376 reacties
  • 19 januari 2025

Ik heb het toevallig vorige week nagevraagd aan mijn vakcoach en daar kreeg ik te horen dat de box12 inderdaad met de KPN Software geen Sneller Internet Buitengebied aan kan. Ik gok dat het dus verkeerde informatie in dat topic is.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 19 januari 2025

Dat is inderdaad ook de eerste reactie die je bij de klantenservice krijgt. Bij navraag geven ze aan dat het idd wel zou moeten werken. Het staat ook specifiek genoemd in de update. Ik neem aan dat ze het niet hebben verzonnen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10724 reacties
  • 22 januari 2025

Hallo ​@Lambor, navraag staat uit bij de technici van het KPN modem team. Zoals valt te lezen in de Product update zou de Box 12 er mee overweg moeten kunnen. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 22 januari 2025

Dank voor je bericht Jeroen. Ik wacht het geduldig af.

Fijne dag!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10724 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Er is vrij snel bericht gekomen vanuit het Modem team ​@Lambor. De Box 12 is er nu klaar voor sinds de update. Aan KPN zijde moeten er echter nog een paar dingen aangepast worden zodat Sneller internet buitengebied in combinatie met de Box 12 werkt. 

Wanneer alles aan KPN zijde zo ver is, kan ik helaas niet aangeven op dit moment. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 26 februari 2025

Goedemiddag Jeroen,

Na de update van de V10 met de nieuwe software bleek dat er bij KPN wat moest worden aangepast aan de instellingen om de sib weer werkend te krijgen. Is dat ook toevallig het geval bij de box 12?

vrgr

Jan

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat er precies aangepast dient te worden durf ik zo niet te zeggen. Op dit moment ligt de focus van het modem team op de nieuwe KPN software en de uitrol hiervan voor alle in omloop zijnde Box 12 modems. 

Reageer