Skip to main content
Beantwoord

2 extra WiFi netwerken zichtbaar na de update

• 27 februari 2025
  • 11 reacties
  • 178 keer bekeken

Klor
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 15 reacties

Goedendag,

Ik zie na de update van KPN eergisteren dat ik in mijn telefoon en iMac 2 extra netwerken heb gekregen

genaamd KPNAxxxx_ExtraWiFi2G en KPNAxxxx_ExtraWiFi5G.

In mijn Modem V12 staan deze 2 netwerken uitgeschakeld en zijn dus niet actief.

Na een reset van de modem en terug naar de fabrieksinstellingen van mijn 3 superwifi’s blijven de netwerken verschijnen en het lijkt wel of daardoor mijn oorspronkelijke netwerk af en toe even uitvalt en aan het switchen is naar de een of andere. Weet iemand hoe ik die 2 netwerken weg krijg?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Klor, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Dit zijn de laatste software updates voor beide apparaten! Ben je er in de tussentijd achter wat de oorzaak is?
Je kunt alle superwifi punten even stuk voor stuk uitschakelen om te kijken waar de oorzaak zit.

We hebben een paar handige artikelen over deze updates:

Bekijk origineel

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8363 reacties
  • 27 februari 2025

Beste ​@Klor staan ze misschien nog in de wifipunten ingeschakeld?

Klor
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi Jan,

Wat bedoel je met wifipunten?

• 3333 reacties
  • 27 februari 2025
Klor schreef:

Hoi Jan,

Wat bedoel je met wifipunten?

Je SuperWiFi's.

Klor
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 27 februari 2025

Ik zie nergens waar ik dit in mijn super wifipunten kan aan-of uitzetten. Heb je een tip?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 februari 2025

Ik heb exact hetzelfde na de update.
Na telefonisch overleg bleek dat het niet was weg te halen, niet met een reset etc etc.  en heeft KPN besloten een nieuwe modem op te sturen (KPN Box 12).
Deze vandaag geinstalleerd, en wel ja, ook deze nieuwe box laat de (!) oude (!) wifi netwerken zien MET de -ExtraWIFI2G en de -ExtraWIFI5G erbij…
En als extraatje, de -ExtraWIFI2G is zelfs onbeveiligd...
Dus ik heb mijn ‘oude’ wifi netwerken gewoon in beeld terwijl ik een nieuwe box heb en in de modem een nieuwe SSID heb aangemaakt.
Alles mbt gastnetwerken staat uit.
Waarschijnlijk neemt de nieuwe box de oude netwerken over, maar er is dus geen enkele manier waarop je de oude netwerken kunt verwijderen, althans, ik heb het nog niet kunnen vinden.
Daarnaast zijn ook de SuperWifi punten niet meer te koppelen, resetten helpt ook niet.
Ik weet niet wat ze allemaal gedaan hebben met de update, maar bij mij is het er niet echt beter op geworden.. :-) 
Morgen maar weer even bellen met de KPN…..

• 3333 reacties
  • 28 februari 2025
Klor schreef:

Ik zie nergens waar ik dit in mijn super wifipunten kan aan-of uitzetten. Heb je een tip?

Als je gewoon de stekkers van de SuperWiFi's uit het stopcontact trekt, zijn de WiFi netwerken dan weg?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 februari 2025

Hier na de update ook een en al ellende. Hier branden er op de 3 superwifi punten helemaal geen lampjes meer. eerst alles gereset naar fabrieksinstellingen (paarse lampjes) en daarna modem harde reset. Vandaag 4 uur aan de telefoon gezeten met meerdere KPN medewerkers waarbij je elke keer weer van vooraf kan beginnen. Moraal vh verhaal probleem is nog niet opgelost, want bij opnieuw koppelen van de superwifi knipperen de lampjes blauw en denk je nu haalt ie nieuwe software op en dan gaan de lampjes weer uit en stopt de koppeling. Er zit gewoon iets fout in de superwifi punten (versie 1) of in de software op het modem, waardoor de software niet goed wordt gepushed. Het enige dat me is gelukt is de KPNAxxxx_ExtraWiFi2G en KPNAxxxx_ExtraWiFi5G uit te zetten. Ga via firefox naar https://192.68.2.254 en log dan in met admin en je wachtwoord. ga naar naar wifi settings> Extra wi-fi daar kan je de extra netwerken aan en uit zetten met een schuifje

Klor
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

Ja Marlon, dan zijn ze niet meer te zien. Wat betekent dit dan?

• 3333 reacties
  • 1 maart 2025
Klor schreef:

Ja Marlon, dan zijn ze niet meer te zien. Wat betekent dit dan?

Dat deze netwerken uitgezonden worden door de SuperWiFi's. 

Welke firmware heb je nu op de KPN Box staan? Zie je ook de SuperWiFi's staan in de KPN Box? Kan je daarbij zien welke firmware daar op staat?

Klor
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

Firmware Modem V12:

V12.C.24.05.08

Firmware van de 3 wifipunten:

SW1.C.24.13.06

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Klor, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Dit zijn de laatste software updates voor beide apparaten! Ben je er in de tussentijd achter wat de oorzaak is?
Je kunt alle superwifi punten even stuk voor stuk uitschakelen om te kijken waar de oorzaak zit.

We hebben een paar handige artikelen over deze updates:

Reageer