Skip to main content
Vraag

2e superwifi werkt niet meer na de laatste update

• November 16, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Norbie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Goedemorgen allen,

Na een update van kpn werkt mijn 2e superwifi niet meer.

Hij zoekt verbinding en gaat dan even groen branden en daarna helemaal uit. Ook het rode lampje gaat niet aan.

De reset heb ik ook al gedaan, maar dan gaat het het rode lampje ook niet knipperen zoals het zou moeten.

Ik zie al veel topics hierover, maar heb de oplossing nog niet gevonden.

5 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Norbie . Wat hinderlijk dat je die tweede SW niet online krijgt.

Zo te lezen heb  je de standaard troubleshoot zoals hier beschreven al gedaan. 

Heb je de mogelijkheid om die problematische SW tijdelijk bekabeld aan te sluiten? Zo ja, zou je die dan een half uur (minsten) bekabeld willen aansluiten op je modem? Uiteraard even een reset doen zodra ie is aangesloten. 

Ik ben benieuwd of het apparaat daarna wel weer gewoon online komt.  Laat je weten hoe het afloopt? 

Norbie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

Hoi Erwin,

Dank voor je reactie.

Ik heb de sw inderdaad al langer aangesloten gehad op de modem. Daarna reset gedaan.

Ook dit heeft niet geholpen.

Het volgende heb ik nu gedaan: De SW die eerst aangesloten was aan het modem heb ik nu losgehaald en op de overloop neergezet. De niet werkende SW heb ik nu gekoppeld aan de modem. Deze werkt nu wel.

Diegene die eerst verbonden was zit nu wel op het wifi netwerk, maar niet verbonden met aangesloten SW.

Komt er op neer dat beide apparaten werken, maar niet zoals het volgens mij hoort?

Vervelend is nu dat de sw niet verbonden is met de omvomver van de zonnepanelen.

Hierdoor is dus niet meer zichtbaar wat er op het dak gebeurd.

Wellicht heb je nog andere ideeen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 25, 2025

Toen ik issues had met de SW, heb ik de SW aan het stroom gezet zonder ethernetkabel. Daarna reset uitgevoerd. Even laten rustig laten opstarten, totdat het lampje constant paars brand, daarna ethernetkabel in het SW geprikt verbonden aan de router. Daarna een half uurtje rustig laten syncen.

Misschien werkt dit voor jou.

Erwin van KPN
Moderator

Toen ik issues had met de SW, heb ik de SW aan het stroom gezet zonder ethernetkabel. Daarna reset uitgevoerd. Even laten rustig laten opstarten, totdat het lampje constant paars brand, daarna ethernetkabel in het SW geprikt verbonden aan de router. Daarna een half uurtje rustig laten syncen.

Misschien werkt dit voor jou.

@Norbie  Heb je hier nog even mee gestoeid?   Wat ik me ook afvraag is of de firmware op de appraten wel dezelfde is. Kun je dat nog voor mij nagaan? 

Norbie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 1, 2025

Hoi Barry,

Ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker van KPN.

Samen wat dingen aangepast.

Het laatste wat ik nu wederom weer gedaan heb, is de beide versterkers weer via de online tool opnieuw geinstalleerd.

Ze werken nu wel, alleen maakt de dongel van de omvormer nog geen contact met de wifi versterker.

IPv6 staat nu uit. Geen idee waarom, maar was een idee van medewerker.

Er staat nu 1 wifi versterker in "mijn apparaten” en 1 wifi versterker in mijn netwerk.

Ook geen ideen of dit klopt?

Ik moet nu uit gaan vogelen hoe ik de omvormer weer aan de praat krijg.