Skip to main content
Antwoord

Aangesloten (IP adres) apparaten verdwenen uit de cliëntlist van de Box12

• May 10, 2022
  • 4 reacties
  • 177 keer bekeken

Hoi,

Ik heb verschillende, met een vast IP adres geconfigureerde IoT appraten, die via Wifi zijn aangesloten op de Box v12. Na een herstart van de v12 zijn enkele ervan niet terug te vinden in de Client List. Het gekke is dat ze wel benader- en bedienbaar zijn in de officiële app van de maker van de betreffende apparaten, compleet met het opgeslagen IP adressen 🤔

Ik vraag me af hoe dit mogelijk is.

Beste antwoord door wjb

Hebben die IoT apparaten een vast IP adres dat op het apparaat zelf ingesteld is of leg je voor die apparaten een DHCP reservation vast op de V12?

Zoveel mogelijk vast ingesteld op de v12, de modules die ik kwijt was hebben een vast IP

Apparaten waarvan het IP adres op het apparaat zelf hard ingesteld is worden niet weergegeven in de cliënt list.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

wjb
Superuser
  • May 10, 2022

Hebben die IoT apparaten een vast IP adres dat op het apparaat zelf ingesteld is of leg je voor die apparaten een DHCP reservation vast op de V12?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@HStengel Had je nog naar de vragen van @wjb gekeken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2022

Zoveel mogelijk vast ingesteld op de v12, de modules die ik kwijt was hebben een vast IP

wjb
Superuser
  • Antwoord
  • May 12, 2022

Apparaten waarvan het IP adres op het apparaat zelf hard ingesteld is worden niet weergegeven in de cliënt list.