Skip to main content
Beantwoord

Aanpassen wachtwoord voor webinterface Experia Box werkt niet

  • April 22, 2024
  • 9 reacties
  • 73 keer bekeken

Als ik onder 192.168.2.254 op het modem inlog dan lukt het niet om het ww aan te passen.

Op de regel met

ten minste één cijfer of speciaal teken bevatten $@.!%*#?&   

blijft het uitroepteken rood terwijl ik toch echt al een cijfer en zo’n teken opgegeven heb.

Wat is er mis?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Deze feedback heb ik meegenomen, bedankt voor het melden!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 22, 2024

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen? @PieWin 


  • Auteur
  • Topper
  • April 22, 2024

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen? @PieWin 

 

@N.N. 

 

KPN Box 12

Model: SagemcomFast5359_KPN

Firmware: V12.C.23.15.06 

Geen update beschikbaar zou hoogste firmware versie moeten zijn


JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 22, 2024

Volgens mij moet een wachtwoord bij dit modem uit minimaal 10 tekens bestaan volgens de richtlijnen die in het modem staan @PieWin , kan ik me herinneren toen ik het modem nog had. 

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 22, 2024

@N.N. 

 

Wachtwoord voldoet aan alle eisen maar die speciale tekens worden op een of andere manier niet herkend.

Zoiets als XXX_01!XXXX@$XXX met op X allemaal andere tekens pikt hij niet

Mogen oko geen 2 dezelfde karakters achter elkaar staan.

Alles is groen, behalve die ene controle blijft op rood.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 22, 2024

Toch nog wat andere vreemde tekens proberen. Sommige zijn niet toegestaan geloof ik.

Maar het is een bekend probleem. Ik ben bij een Experia WiFi ook wel eens aan het stoeien geweest.


  • Auteur
  • Topper
  • April 22, 2024

Tja, er zitten nog meer regels achter, merk ik, die niet duidelijk vermeld worden.

Het wordt je gewoon moeilijk gemaakt en daarmee lijkt het dat je ook geen (in de ogen van KPN) ‘gemakkelijk’ wachtwoord kunt aanmaken.

Het kan dus uiteindelijk wel lukken maar niet met een ww wat ik zou willen……

 

@Nick83 @N.N. 

dank voor meedenken


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het nog gelukt @PieWin

Hoewel dit er specifiek weer niet genoemd wordt hebben we wel een handig artikel over de box 12 en de instellingen daarvan:


  • Auteur
  • Topper
  • April 24, 2024

@Thomas van KPN 

vraag niet meer relevant.

In de kennisbank staat verder niets (althans, ik kan het niet vinden) over waar een nieuw wachtwoord aan moet voldoen. Zou fijn zijn als daar extra informatie over opgenomen wordt want de hints in de webinterface zijn niet afdoende.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Deze feedback heb ik meegenomen, bedankt voor het melden!