Skip to main content

Vandaag mijn modem de v10 binnen gekregen maar geen idee hoe ik het moet aansluiten. Ik heb een kastje  van kpn hier in de woonkamer met maar 1 aansluiting. Terwijl er op de bijgeleverde y kabel twee aansluitingen zitten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? 

 


 

Ja dit is 100% zinloos en zit niks op aangesloten. Heb je niet ook iets in de meterkast zitten? 


Ja wel maar dat is zo’n zelfde kastje 


Heb nog wel van e fiber een kastje hangen maar volgens kpn was dat niet aangesloten 


Hoi @Markmex . Een Y-kabel?  Als jij zogenaamde pairbonding hebt, wordt er altijd een monteur meegestuurd.  Vreemd.

Kun je ons een foto van die andere aansluiting laten zien?  We zoeken eigenlijk iets in de trant van:

 


 


Dit laatste is hetzelfde als wat ik in de woonkamer heb. Deze zit in de meterkast. Wat ik op jouw foto zie heb ik nergens zitten 


 


De laatste foto is van wat er bij het nieuwe modem bij is geleverd die rechtse kabel noemen ze in de beschrijving y kabel


@Ik_Combineer  die andere lijkt wel een toevoer te hebben. Of is dat optisch bedrog. Kan jij dat zien?

 

@Markmex : de snelste manier om hier hulp bij te krijgen is bellen met 0800 0402.  → zoals ik het nu inschat plannen ze dan een monteur voor je in. Zeker als het pairbonding betreft. 

het forum is niet permanent bemand maar ik wil wel proberen om je te helpen. Reacties kunnen dan langer op zich laten wachten. Mocht je dat willen, vul dan even je profiel in en geef me hier een seintje


 


Deze zit nog achter de bank tv en radio 


@Ik_Combineer  die andere lijkt wel een toevoer te hebben. Of is dat optisch bedrog. Kan jij dat zien?

 

@Markmex : de snelste manier om hier hulp bij te krijgen is bellen met 0800 0402.  → zoals ik het nu inschat plannen ze dan een monteur voor je in. Zeker als het pairbonding betreft. 

het forum is niet permanent bemand maar ik wil wel proberen om je te helpen. Reacties kunnen dan langer op zich laten wachten. Mocht je dat willen, vul dan even je profiel in en geef me hier een seintje

Ja kan kpn niet bereiken nu tenminste met de vraag die ik stel via de tel krijg ik niemand aan de lijn 


 

Wat zit daar van PTT ding naast? 


Dat is een buis die loopt door het hele appartementencomplex heen 


We hebben afgesproken dat je nog even wat gaat proberen met die kastjes. Het lijkt er wel op dat er een toevoer kabel in dat eerste ‘is/ra’ kastje zit.

Als je daar straks het doe-het-zelf kastje op aansluit ben ik benieuwd of je signaal krijgt.

Laat me morgenvroeg even weten hoe het afloopt. Als het faalt, boek ik gelijk een monteur voor je in. 

Fijne avond!


Nou net bij beide kastjes geprobeerd maar gebeurd niks helaas. We hebben morgen contact om een monteur in te plannen. 
 

mvg Mark 


 

Hoewel hij rijp is om vervangen te worden is dit in uw huis het aansluitpunt. Als deze niet werkt zal er een monteur langs moeten komen. Succes met inplannen morgen.


Hoi @Markmex .  Het ging een beetje raar maar ik zie nu dit staan: 

Hou nog even je mail in de gaten de komende 2 uren. Als daar toch iets binnenkomt over herplannen, mag je dat wel proberen. Zo niet, dan houden we gewoon deze datum en tijdstip aan.

Ik zie dat je een unlimited abo op je mobiel hebt. Normaliter zet ik er altijd een grote gratis weekbundel op maar dat lijkt me in dit geval niet nodig. Mocht je er wel prijs op stellen, laat maar weten. 


Hoi ik heb geen mail meer gehad 


Hij staat er gelukkig nog steeds in.  Dus ik heb er vertrouwen in dat jij vanmiddag een monteur op bezoek krijgt!


Is het allemaal gelukt!?


Is het allemaal gelukt!?

Ik zie een afgemelde bon met mooie snelheden.  Hopelijk is dat ook nu de ervaring van @Markmex  :-)