Sinds enige tijd heb ik problemen met het (geheel) benaderen van enkele pagina's van de webinterface van mijn Experiabox v10a. Ik kan bijvoorbeeld helemaal geen verbonden apparaten zien via Topology Overview of Connected Devices, ik krijg een grijze pagina bij de eerste en bij de tweede staat de melding “No connected clients”. Alle andere pagina's doen het wel, ook de pagina waar ik de verbonden access points kan zien (in mijn geval een SuperWifi 2), ik kan ook netjes zien welk IP die heeft gekregen etc.
Laatste firmwareversie is v5.00.58 build505-owl, misschien loop ik achter en heb ik een bekende bug? Elders heb ik ook gezocht en heb via dit forum iemand gevonden met hetzelfde probleem, 3 jaar geleden alweer. Maar die heeft nooit antwoord gekregen, dus daar loop ik ook vast.
Ik heb net geprobeerd te bellen met KPN, eerst via het 070-nr en daar werd ik verwezen naar 0800-0402. Dat laatste nummer stuurde mij een sms met een link naar een servicetool die ik eerst moet proberen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-traag-internet.htm. Maar daarna werd de verbinding verbroken en moest ik eerst die tool doorlopen. Helaas loopt die tool steeds vast, blijft staan op een scherm dat het maximaal 2 minuten duurt.
Ik had gehoopt op contact met een medewerker (via de telefoon of via dit forum) die wellicht het modem van afstand kan resetten en misschien zelfs een geforceerde firmwareupdate kan doen, ook al zit ik misschien op de laatste versie. Ik zit nu in ieder geval met een modem waar ik niet veel aan kan zien. Ik heb namelijk problemen met mijn SuperWifi 2 punten (ik heb er 3), uiteindelijk werkt er eentje redelijk goed nu, maar ook daarvan heb ik regelmatig wegvallend signaal, dat ik terug lijk te vallen op het modem. Maar dat kan ik dus niet checken, omdat die pagina's het niet doen.
Aanvullend: de app werkt ook niet op mijn netwerk. Hij ziet het wifi-netwerk, zodra ik het beheerderswachtword invul, ga ik weer terug naar de pagina in het screenshot. Ik kan dus aldaar helemaal niet inloggen.