Skip to main content
Beantwoord

ASUS RT-AC66U router gebruiken in combinatie met de KPN Experia Box V10

• May 16, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb boven matig tot slecht Wifi van de Experiabox V10. Ik heb achter de Experiabox boven een ASUS RT-AC66U router met Wifi geplaatst. Ik heb echter vanwege problemen met mijn Experiabox V10 en eerder V12 een nieuwe modem. De SSID is nu anders. Om één Wifi-netwerk te maken wil ik in de ASUS de SSID op hetzelfde zetten als de Experabox. Maar dit lukt niet omdat ik in de Experiabox de ASUS niet zie en daarmee ook het het IP-adres niet kan achterhalen. Hetzelfde doet zich voor met een Netgear WAC104 router met Wifi. Op aangeven van de heldesk heb ik met een paperclip alle apparaten gereset, maar nog steeds kan ik niet inloggen op de routers. De helpdesk heeft gevraagd om dit te posten op het forum.

Hoe kan de Experiabox of anderszins vertellen wat het IP-apres van de apparaten is, zodat ik kan inlogge of is er een andere oplossing?

NB.: Klopt het dat ik de router ook op bridgenetwerk moet zetten?

Vast bedankt.

Beste antwoord door Doman

Snap ik, maar zoals beschreven zie ik de routers niet. Hoe vind ik ze alsnog?

Zoals aangegeven zouden je aangesloten router/ap's in je KPN router zichtbaar moeten zijn.
Maar zelf gebruik altijd een IP scan tooltje voor dat soort zaken:

Windows:
Nirsoft: LANIPScanner

Android:
Android: NetX Network Tools

Die Netgear WAC104 is geen router maar alleen een AP.
Deze kan je dus direct aansluiten op je KPN router en configureren.

Die ASUS RT-AC66U moet je eerst in AP mode zetten.
Normaal doe je dat door deze eerst alleen, dus zonder ander aangesloten router, bedraad (LAN poort) of wifi te verbinden en dan AP mode te activeren.

6 reacties

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2026

Is er iemand die mij kan helpen? KPN zou reageren maar ik zie geen reactie. Graag reactie.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@Jacques de B als je de V10 als modem/router wilt blijven gebruiken, kun je je eigen router(s) het beste in AP-mode zetten.

Je kunt je eigen routers in AccessPInt stand dezelfde wifinaam (SSID)  en wachtwoord geven als de V10.

Ze zullen echter niet in mesh  kunnen samenwerken.

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2026

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Als je je eigen router als AP bekabeld aansluit aan de V10, moet deze binnen de V10 terug te zien zijn ​@Jacques de B 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • May 18, 2026

Zoals aangegeven zouden je aangesloten router/ap's in je KPN router zichtbaar moeten zijn.
Maar zelf gebruik altijd een IP scan tooltje voor dat soort zaken:

Windows:
Nirsoft: LANIPScanner

Android:
Android: NetX Network Tools

Die Netgear WAC104 is geen router maar alleen een AP.
Deze kan je dus direct aansluiten op je KPN router en configureren.

Die ASUS RT-AC66U moet je eerst in AP mode zetten.
Normaal doe je dat door deze eerst alleen, dus zonder ander aangesloten router, bedraad (LAN poort) of wifi te verbinden en dan AP mode te activeren.

Ik ga aan de slag, vanwege het prima weer even geen aandacht aanbesteed! 😉