Skip to main content

Goedemorgen,

ik heb het forum al doorgezocht op het probleem waar ik tegenaan loop, maar een concrete oplossing kon ik nog niet vinden.

Wat is er aan de hand?

Wij hebben sinds 19-9-2022 glasvezel van KPN, alles werkt prima naar behoren, behalve de Android Samsung telefoons (A52, S21 en S10). Een aantal van de Apps (Disney+, HBO, Algemeen Dagblad) laden niet of heel erg traag. Op de Iphone werkt alles prima.

Ik heb al geprobeerd of het helpt om van ipv6 naar ipv4 over te gaan, maar dat helpt niet.

Heb ook gelezen dat mensen met whitelisen bezig zijn gegaan, maar daar heb ik zelf geen kennis van.

De Experia box V12 heb ik al twee keer gereset, ook geen resultaat. Bij een andere post op dit forum heeft een reset vanuit KPN geholpen, misschien is dat een optie?

 

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.

Groet,

Arno

Beste @ArnoD1979,

Heb je je Samsung telefoons ook eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? (Vergeet niet eerst een backup te maken)


@Dennis Schreve Nee dat heb ik nog niet, vind dat ook nogal een rigoreuze..  wil geen risico lopen dat er foto's oid verloren gaan.

Is dit een gegarandeerde oplossing of zijn er andere mogelijkheden?


Ik heb nu een van de telefoons teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het heeft geen resultaat gehad.

De app van het AD start heel traag op en die van Disney+ laadt helemaal niet.

 

 

 

 


@Erik_ of een van de andere moderators kunnen jullie helpen..?

 

Ik heb al een reset geprobeerd, hielp niet. Of is er nog een “harde/monteurs” reset voor de V12?


Hoi @ArnoD1979 . Welkom op het forum.

Laden die apps wel als je via mobiele netwerk probeert?  En wat gebeurt er als je bij iemand anders op diens netwerk inlogt?  


@Erwin_ de apps werken op beide perfect. Alleen thuis op WiFi niet. Ik heb het nu opgelost door een fritz box te bestellen. Nu geen problemen meer, maar wel tegen 7 euro in de maand voor de Frits box.