Skip to main content
Beantwoord

Box 12 is niet over naar nieuwe firmware, maar mijn SuperWifi niet

• 14 maart 2025
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Geachte KPN,

In februari ontving ik een bericht van KPN over een geplande software-update voor mijn KPN Box 12. Na de update, die volgens de melding die nacht had plaatsgevonden, merkte ik echter dat mijn wifi en internetverbinding aanzienlijk slechter waren dan voorheen. Ondanks verschillende pogingen om mijn wifi-punten en KPN Box 12 te resetten, bleef de situatie onveranderd.

Om dit probleem op te lossen, heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Tijdens dit gesprek werd mij verteld dat de software-update wel had plaatsgevonden op mijn Super Wifi, maar niet op de KPN Box 12 zelf. De medewerker gaf aan dat dit intern zou worden doorgegeven en dat KPN contact met mij zou opnemen. Helaas heb ik tot op heden geen verdere communicatie ontvangen, noch via e-mail, noch telefonisch, over de voortgang of oplossing van het probleem.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@MWJJO en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Niet netjes dat er geen contact meer op is genomen. 
Ik ben benieuwd, als je inlogt op je SuperWifi punt en naar  Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ gaat. Kun je die knop indrukken en je SuperWifi upgraden? 

Zo niet, wil je dan laten weten welke softwareversie er op dit moment op de SuperWifi draait?

Bekijk origineel

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2025

Hi ​@MWJJO en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Niet netjes dat er geen contact meer op is genomen. 
Ik ben benieuwd, als je inlogt op je SuperWifi punt en naar  Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ gaat. Kun je die knop indrukken en je SuperWifi upgraden? 

Zo niet, wil je dan laten weten welke softwareversie er op dit moment op de SuperWifi draait?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 maart 2025

Graag zou ik vernemen hoe in te loggen op mijn superwifi. De superwifi 1 was eerst zichtbaar in de KPN Thuisapp maar dit is al enige tijd niet meer mogelijk. Als ik inlog op mijn KPN box 12 kan ik wel zien dat de router is verbonden met de superwifi, hier kan ik niet uithalen welke software versie de superwifi 1 heeft.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 maart 2025

Nog voor de duidelijkheid; De KPN box 12 heeft nog de oude firmware. En volgens de medewerker van de klantenservice van KPN zijn de superwifi punten geüpdate naar de nieuwe firmware.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 19 maart 2025

Hier kun je de uitleg over inloggen op de webinterface van de SuperWifi  vinden. 🙂 Op het inlogscherm zou je dit dan moeten zien (in jouw geval een wit SuperWifi 1 punt)

Welke firmwareversie staat daar? 

Als je ook de inlog op de webinterface van de Box 12 doet, welke software staat daar dan aangegeven?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Inmiddels zijn de superwifi 1 punten vervangen door de superwifi 2 en is hiermee het probleem verholpen. De wifi is weer stabiel. Mede door de medewerking van de KPN. Bedankt daarvoor.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Heel fijn dat het opgelost is en bedankt voor het laten weten! 😄

Reageer