Skip to main content
Antwoord

Box 12 net geïnstalleerd, heb ik al nieuwe Software?

• July 21, 2025
  • 11 reacties
  • 96 keer bekeken

Ha mooi, zojuist mijn KPN Box 12 geinstalleerd.
Nu merk ik dat ik het interne netwerk IP niet kan aanpassen, zit ik dan nog op de oude firmware? Wanneer krijg ik dan de nieuwe firmware?
Er zitten nl wat netwerkcomponenten die een ander ip draaien die ik niet zomaar kan aanpassen ivm afhankelijkheid. 

Weten jullie wanneer mijn Box wordt geupdate zodat is het interne IP kan aanpassen?

B.v.d.
Groeten,
Willem

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door WillemV_65

Ik werd idd net (via de Chat) netjes direct, door service, teruggebeld (werkt super zeg!!) en de update zou deze week ge-upload moeten worden, we wachten even af.
Eens even kijken of een routering kan aanmaken voor alle andere netwerkapparaten.

Als je eenmaal over bent naar de KPN Software, ​@WillemV_65, dan kun je hier alle stappenplannen vinden hoe je instellingen aanpast. Waaronder ook vaste IP-adressen en aanverwante zaken.

Inmiddels is de update op de router geïnstalleerd. Thnx.

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 21, 2025

Beste ​@WillemV_65 welke firmwareversie heeft jouw modem/router nu?

Abonneer je gratis op onderstaande link, dan ben je als eerste steeds op de hoogte van de updates van de diverse KPN-apparatuur:

https://community.kpn.com/product-updates

en

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=15

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Hoi ​@JanD,

Goede vraag, ik kom nu helemaal niet meer in de router, even een laptop met utp-kabel aansluiting zoeken (zit tegenwoordig ook niet meer op die laptops) ;-).
Anders geef ik de router een reset, ik zie wel dat ik een oud inlogscherm krijg.

Groet,

Willem

• July 21, 2025

Met een beetje geluk krijg je binnen 1 of 2 dagen de nieuwe firmware. Maar het kan ook zo maar 3 maanden duren. Je weet het nooit bij KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Ah, even hosts aangepast, dit is de "Device info"

Leen59
Wijsgeer
  • July 21, 2025

Dat is hele oude software! Probeer eens een factory reset.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Factory reset uitgevoerd, volgende info verschijnt 😣:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 22, 2025

Beste ​@WillemV_65 heb je ook nog bepaalde typen KPN-versterkers aan de modem hangen?

Je komt vanzelf een keer aan de beurt met de automatische updates.

KPN heeft daar een bepaald systeem voor, modems zonder versterkers, modems met aangesloten KPN versterkers en een combi daarvan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Ik werd idd net (via de Chat) netjes direct, door service, teruggebeld (werkt super zeg!!) en de update zou deze week ge-upload moeten worden, we wachten even af.
Eens even kijken of een routering kan aanmaken voor alle andere netwerkapparaten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Als je eenmaal over bent naar de KPN Software, ​@WillemV_65, dan kun je hier alle stappenplannen vinden hoe je instellingen aanpast. Waaronder ook vaste IP-adressen en aanverwante zaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Dank ​@Erik van KPN ,
Ik heb zondag alle instellingen in ons netwerk veranderd, de update van het modem duurde te lang en is inmiddels nog niet doorgevoerd. Heeft dus nu geen haast meer en alles werkt.

Ik ben wel benieuwd wanneer de update uitgerold wordt. Ik hou het in de gaten en zal het melden zodat we de tijdslijn in beeld hebben 😅.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 2, 2025

Inmiddels is de update op de router geïnstalleerd. Thnx.