Skip to main content

Na de upgrade van SGEJ10000448 naar SGEJ100000516 blijft mijn Box 12 om de zoveel tijd zich zelf resetten. Ik heb een configuratie van twee computers aangesloten op de Box 12, 2x NAS en 1x TV box. Dit allemaal met een kabel. Daarnaast 2x Superwifi’s zonder kabel en niet in de buurt van mijn Box 12. Ben momenteel veel aanhet thuiswerken met Teams meetings welke dus regelmatig worden onderbroken door de reset van Box 12. Moet ik nu ook terug naar de oude versie SGEJ10000312 ?

Heb je al in de log gekeken of daar nog dingen vermeld worden die naar een oorzaak zouden kunnen wijzen?

Ben je via wifi verbonden tijdens die Teams meetings?


Ik zou niet weten wat ik uit de logs moet halen. Behalve dat ik zie dat hij heeft ge-reboot. Teams werk ik bedraad maar ook weleens met wifi. Ik stuur een deel van de log mee. Misschien kan jij mij daarin wijs maken.

 

 


Ik hoop dat er snel iemand van kpn zal reageren want om 11:16:21 en om 11:19:30 valt inderdaad de Internet verbinding weg. Dat gebeurt zo te zien zowel voor Internet als voor TV.


Hey @Gerardfh! Het herstarten/reset probleem van de Box 12 had te maken met de ***448 firmwareversie. Met de ***516 zou dit niet mogen gebeuren. Ik vermoed dus dat het resetten met iets anders te maken heeft. 
Dankzij je gegevens kon ik meteen met je meekijken, Ik zie dat de verbindingskwaliteit ‘instabiel’ is. Er gaat dus iets niet goed. Kun je iets meer vertellen over hoe het modem aangesloten zit op het aansluitpunt? 
Is het modem rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt of zit hier (nog) een splitter tussen? Zo ja, verwijder deze splitter dan. 
Ik zie dat je ongeveer een half jaar geleden de Box 12 hebt ontvangen ter vervanging van de Experiabox V7. Heb je toen het aansluitkabeltje, dat naar het aansluitpunt gaat, vervangen of gebruik je het oude kabeltje nog? Als je het oude kabeltje gebruikt, wil ik je vragen te testen met het nieuwe geleverde kabeltje. 

Ik hoor graag van je! :slight_smile:


Beste Lisa,. Helaas is het herstarten van Box 12 nog steeds een feit. Ik deze problemen niet met de versie 312. Het is begonnen met 448 en nu nog steeds met 516.

Ja, het modem is rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt met de nieuwe kabel.

 

Waarom de verbinding “instabiel” is weet ik niet maar, wanneer het werkt, heb ik een goede upload en download snelheid. Daar klaag ik ook niet over. De SuperWifi punten werken goed. Ik heb nu Wifi van voor tot achter in de tuin (van 12 meter).

 

Het restarten gebeurd ook willekeurig. Soms 3x per uur soms 1x per dag. Toch maar weer terug naar 312?


Dag @Gerardfh! Ik heb vandaag weer meegekeken en zie dat de verbinding status van Instabiel/Risky naar Stabiel is gegaan. De verbinding is al langere tijd ‘UP’ nu. Ik heb intern navraag gedaan. En het is niet gek als je na de nieuwe update nog wat naweeën hebt van een instabiele verbinding. Dit trekt vanzelf bij. Het ziet er naar uit dat het moment daar is dat de verbinding ‘UP’ blijft. 
Terug naar versie ***312 gaat niets opleveren. Het wegvallen van de verbinding was een probleem van de ***448 versie en komt niet door de ***516. Als de verbinding er toch weer uitklapt, ben ik bang dat er niets anders op zit, dan iemand naar de verbinding te laten kijken of eventueel het modem te vervangen. 
Houdt de verbinding een paar dagen in de gaten. Mocht de verbinding toch weer wegvallen, dan hoor ik het graag!