Skip to main content
Antwoord

Buitengebied modem is niet meer actief na de update

• October 28, 2025
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Forum|alt.badge.img
Deze melding staat op de experiabox site bij mij.

Blij dat ik deze topic gevonden heb. Ook ik heb een “buitengebied modem” Deze is sinds kort niet meer actief. Ook de resetknop krijg ik niet in beweging.

wel vervelend want sinds de update van de Experiabox heb ik al problemen gehad. Een nieuwe experiabox gekregen en nu dit.

@Arjan van KPN Kun je mij ook weer on-line krijgen alsjeblieft?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Klompekot Henk. Welkom op de KPN Community! Natuurlijk niet zo fijn dat je 4G modem niet meer goed communiceert met je modem na de update. 

Je zegt dat je een nieuw modem hebt ontvangen na contact met een collega van mij. Is dat wel weer een V10 modem? En welke firmware staat er nu op? Je kunt dat zien op het inlogscherm na http://192.168.2.254 ingevoerd te hebben. 

Het was wel mooi geweest als je het 4G modem zou kunnen resetten, maar ik begrijp dat dat wat problemen geeft. Probeer je dat wel met een cocktailprikker of een paperclip? Dan voel je dat je een klein knopje indrukt in het gaatje. Dat houd je dan voor een 10-tal seconde vast. En wat ook belangrijk is, is om de Experia Box V10 een fabrieksreset te geven. Heb je dat al geprobeerd? Dat doe je op deze manier: 

En dit is ook goed om nog even te checken: 

Is het 4g modem wel direct met een kabel aangesloten op de v10? 

Laat maar weten of je verder komt. 

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 28, 2025

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Hoi ​@Klompekot Henk. Welkom op de KPN Community! Natuurlijk niet zo fijn dat je 4G modem niet meer goed communiceert met je modem na de update. 

Je zegt dat je een nieuw modem hebt ontvangen na contact met een collega van mij. Is dat wel weer een V10 modem? En welke firmware staat er nu op? Je kunt dat zien op het inlogscherm na http://192.168.2.254 ingevoerd te hebben. 

Het was wel mooi geweest als je het 4G modem zou kunnen resetten, maar ik begrijp dat dat wat problemen geeft. Probeer je dat wel met een cocktailprikker of een paperclip? Dan voel je dat je een klein knopje indrukt in het gaatje. Dat houd je dan voor een 10-tal seconde vast. En wat ook belangrijk is, is om de Experia Box V10 een fabrieksreset te geven. Heb je dat al geprobeerd? Dat doe je op deze manier: 

En dit is ook goed om nog even te checken: 

Laat maar weten of je verder komt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Dank de reacties. Vooralsnog onderzoek ik nog e.a. fijn om te zien dat ik hier terecht kan met vragen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je kan hier zeker altijd terecht en we proberen je ten alle tijden te helpen. Hopelijk kom je verder met mijn vorige bericht en als je er niet uit komt, dan hoor ik het graag!