Skip to main content

Onlangs heb ik een stroomuitval ervaren in mijn huis en hierdoor is de Experia 12 box uitgevallen, nadat alles weer was opgestart merkte ik op dat Pi-hole niet werkte, dit heb ik opgelost door Pi-hole te actieveren via mijn Nas.

Via de Pi-hole dashboard zag ik dat er maar 1 device zichtbaar was in mijn netwerk :?, in de DNS-settings van de Experia 12 box viel mij op dat de DNS van Pi-hole niet zichtbaar was maar een standaard DNS van KPN (192.168.2.245 o.i.d), ik heb de DNS van Pi-hole opnieuw ingevuld en Pi-hole werkt weer op mijn netwerk.
 

Mijn vraag: is het voor de Experia box v12 niet mogelijk om custom dns setting te onthouden als de Expreria box v12 plotseling uitvalt door een stroomstoring?

Ja. Dat is een bekende bug. Ik dacht eigenlijk dat die al opgelost was, maar blijkbaar niet.


Ja. Dat is een bekende bug. Ik dacht eigenlijk dat die al opgelost was, maar blijkbaar niet.

De Expria box v12 draait op software versie “ SGEJ10000312”, als ik het update naar de recente versie, zou het dan opgelost zijn?


Ja. Dat is een bekende bug. Ik dacht eigenlijk dat die al opgelost was, maar blijkbaar niet.

De Expria box v12 draait op software versie “ SGEJ10000312”, als ik het update naar de recente versie, zou het dan opgelost zijn?

De 516 update lost dit probleem inderdaad op! Dus ik zou zeggen update naar de meest recente versie :)