Skip to main content
Antwoord

De webinterface van mijn Box12 is erg traag

• August 28, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Korte tijd geleden heb ik een nieuw v12 modem gekregen. Wat mij opvalt is dat inloggen zeer traag gaat en ook na het inloggen de verschillende instellingen moeizaam te bereiken zijn. Het duurt soms 60 seconden als ik wil wisselen tussen b.v.  Het inloggen alleen al duurt 25 sec. Dat is toch niet meer van deze tijd lijkt mij.  Is er nieuwe software voor het modem dit is erg lastig.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@NvBgm

Jij hebt waarschijnlijk de 60E firmware nog. 

Klopt dit? Zo ja, dan is het inderdaad nog even afwachten tot de nieuwe update voor jou beschikbaar is. 
Houd hiervoor de Box 12 Product Updates in de gaten. Als je op de knop Abonneren rechts bovenin klikt dan ontvang je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe Product Update is. 

In de meest recente hebben we het volgende aangegeven:

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.25.06.06 versie gaat gefaseerd. We zijn daar deze week mee begonnen.

Deze versie gebruiken we zowel voor migraties van oude firmware naar KPN Software, én voor updates van klanten die al op KPN Software zitten. Het is op dit moment nog niet mogelijk om deze update zelf te starten via de webinterface van je Box 12. Zodra dat wel kan laten we het weten.

Dus houd met name wat dat betreft de updates in de gaten. 🙂 Als het goed is hoef je niet vaak in te loggen op je webinterface, dus hopelijk is het met de traagheid daardoor vol te houden tot je de update hebt. 

2 reacties

• August 28, 2025

Jij hebt waarschijnlijk de 60E firmware nog. Die is enorm traag soms. Er is nieuwe firmware. Al jaren. Maar het uitrollen daarvan maakt KPN een heel heel heel langdurig proces van...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 30, 2025

Hi ​@NvBgm

Jij hebt waarschijnlijk de 60E firmware nog. 

Klopt dit? Zo ja, dan is het inderdaad nog even afwachten tot de nieuwe update voor jou beschikbaar is. 
Houd hiervoor de Box 12 Product Updates in de gaten. Als je op de knop Abonneren rechts bovenin klikt dan ontvang je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe Product Update is. 

In de meest recente hebben we het volgende aangegeven:

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.25.06.06 versie gaat gefaseerd. We zijn daar deze week mee begonnen.

Deze versie gebruiken we zowel voor migraties van oude firmware naar KPN Software, én voor updates van klanten die al op KPN Software zitten. Het is op dit moment nog niet mogelijk om deze update zelf te starten via de webinterface van je Box 12. Zodra dat wel kan laten we het weten.

Dus houd met name wat dat betreft de updates in de gaten. 🙂 Als het goed is hoef je niet vaak in te loggen op je webinterface, dus hopelijk is het met de traagheid daardoor vol te houden tot je de update hebt.