Skip to main content

Zelfde probleem hier, wifi op Experia box staat uit softwareversie op de 12 is SGEJ1000060E maar hij blijft ongelofelijk traag. Ook problemen met DHCP op het wired lan. Zodra er een client bijkomt vliegt het internet eruit. VLAN 6 draait wel door maar Vlan met pc en overige wifi clients werkt niet. Na aan en uitzetten doet hij het weer. Was een KPN fan maar overweeg nu toch over te stappen door dit gezeur. Experia box v12 is echt een kansloos slecht product

 

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt

Hoi @BerjanG, welkom op ons forum!
Wanneer heb je je modem voor het laatst een factory reset gegeven? Dat wil vaak toch een heel eind helpen, al helemaal na een update.

Hoe heb je je netwerk verder ingericht? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je alles aangesloten zitten?


Goedenavond Thomas,

vaak is een powercycle voldoende maar een aantal keer heb ik ook een harde reset uitgevoerd via een pin in de reset knop. Helaas geen verbetering. Heb het idee dat de dhcp service het op een of andere manier niet aankan. Box is recentelijk vervangen maar heeft helaas niet geholpen. Ook gui is extreem traag maar heb al gelezen dat daar mee mensen last van hebben. Moet zeggen dat de v12 tot op heden een bak ellende is waar je eigenlijk meer last van hebt dan voordeel. Wel jammer. Had met eerdere boxen zoals de ZTE echt nooit dit soort geklungel. Mijn netwerk bestaat uit een v12 box met 3 NetGear GS108 pro switches, hierop zitten een aantal devices. Voor de wifi gebruik ik aruba devices. Alle bekabeling is end to end getest


Ik vrees dat ik hier niet echt een kant en klare oplossing voor heb verder.

Je zou het nog eens kunnen testen zonder andere netwerkapparatuur maar ik kan me goed voorstellen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan is met een uitgebreid netwerk.

Mocht er iets veranderen aan onze software zullen we dit melden in het update topic voor de box 12:

 


Op het lokale netwerk is geen spraken van vlans. Alleen op het KPN netwerk worden vlans gebruikt. Buiten uw huis dus. Niet binnen in uw eigen thuisnetwerk. 

Heeft u tv ontvanger van KPN? Want de switch die u noemt ondersteund geen IGMP-Snooping ben ik bang voor.


Bent u niet bezig met een topologie bestemd voor zakelijke markt. Dit forum is voor thuisgebruikers. Het splitsen van physiek netwerk in meerdere logische netwerken is daar niets voor. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_LAN

Misschien kan de helpdesk voor zakelijke klanten 0800-0403 u veel beter helpen. 


De GS108E-300PES  ondersteunt  gelukkig wel de IGMP-Snooping, is juist daarvoor ook geselecteerd. Vlans komen terug in het  eigen netwerk in de vorm van gerouteerd verkeer tussen de mediaboxen (HMB's) en de router. Vandaar dat zodra de bijvoorbeeld de dhcp services crashen de routes naar de media boxen wel blijven bestaan. Heb dit ook laten zien aan de engineer van KPN en deze bevestigde dit ook.  Zou graag weer terug willen naar de ZTE box. Heb daar echt nooit probelemen mee gehad. Wat zou daarvoor voor nodig zijn? ps Ben geen zakelijke klant :)


De GS108E-300PES  ondersteunt  gelukkig wel de IGMP-Snooping, is juist daarvoor ook geselecteerd. Vlans komen terug in het  eigen netwerk in de vorm van gerouteerd verkeer tussen de mediaboxen (HMB's) en de router. 

Als u een eigen router heeft zou zoiets kunnen. Maar met KPN apparatuur is hier absoluut geen sprake van.

U schreef dat u NetGear GS108 pro switches gebruikte. Dat is een ander model dan de GS108E-300PES.


Heeft u ip adressen van sommige apparaten vast ingesteld? 


Goedemorgen, heb hier wel mee geexperimenteerd maar dat gaf geen beter resultaat. Heb deze ook weer verwijderd. Bij iedere reset verdwijnen ze ook. Het is echt vreemd, de tv staat aan via een  media box, het internet is op. Plug ik een device via de kabel erbij in de Experiabox, hebben alle devices die rechtstreeks aan de experiabox gekoppeld zitten (getest met geen switches / wifi ed ertussen) geen internet verbinding meer. TV's blijven wel doordraaien maar het internet komt pas na een powercycle van de Experia box terug. Kom er niet achter waardoor de dhcp service crashed. Zitten iets van 20 devices gekoppeld in normale toestand (tv's wasmachine , hue bridge, soundbar, laptops ed.) Niet heel vreemd zou ik zeggen. Hoop dat je nog een tip hebt, zou anders graag weer terug willen naar de ZTE. 


Ik heb helaas niet de optie om je een specifiek modem op te sturen. Je huidige modem kunnen we ook alleen omruilen als deze defect is maar je krijgt dan waar mogelijk een van hetzelfde type.
Als je wilt kun je altijd nog even de lijn uit laten lezen door mijn collega's bij 0800-0402, als er iets met het modem niet goed is kunnen zij dat vaak wel vast stellen.

Als je een ander modem wilt gebruiken zou je kunnen overwegen  een eigen modem of een Fritzbox te nemen: