Skip to main content
Beantwoord

Eigen router aansluiten achter een KPN modem met tv en vaste telefonie

• July 29, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Hoe sluit ik Telefonie TV en eigen router aan

Glasvezel >>» Kpn Modem Expria box >>» Eigen Router UDM SE >>» eigen apparatuur

⬇                                                    ⬇

⬇                                                 TVbox

Telefonie

is dit het juiste voorbeeld voor de kabels.

welke instellingen zou ik dan moeten maken op het KPN modem

Beste antwoord door JanD

Beste ​@L Paulus ik zou de tv-decoder ook gewoon op de KPN-router aangesloten laten, dan weet je zeker dat het goed werkt.

Je eigen router kun je als AP of als extra router achter de KPN-router aansluiten, hoe, dat weet je zelf denk ik het beste anders begin je niet aan een eigen router.

Waarom een eigen router?

Wat kan deze meer dan de KPN-router? Wel merk, type en firmwareversie van KPN?

6 reacties

JanD
Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 29, 2026

Beste ​@L Paulus ik zou de tv-decoder ook gewoon op de KPN-router aangesloten laten, dan weet je zeker dat het goed werkt.

Je eigen router kun je als AP of als extra router achter de KPN-router aansluiten, hoe, dat weet je zelf denk ik het beste anders begin je niet aan een eigen router.

Waarom een eigen router?

Wat kan deze meer dan de KPN-router? Wel merk, type en firmwareversie van KPN?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 29, 2026

Een eigen router ja. de beste oplossing

hier op zitten al mijn draadloze punten (6) en mijn cameras die hier op beelden vast leggen

dus hoef ik geen extra kabels te trekken door huis dan allen die ene van modem naar router

omdat glasvezel in de meterkast binnen komt, en ziggo in de woonkamer.

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Het mooiste is UDM direct op de glasvezel. Maar dan heb je voor Voip een module nodig. En voor tv nog een igmp proxy die je moet instellen.

Zoals ​@JanD zegt het makkelijkste is router achter router. En de tv boxen direct op de experiabox  

• Slimmerik
  • August 2, 2026

Waarom een eigen router?

Omdat die qua functionaliteit en mogelijkheden beter zijn dat de standaard geleverde modem via eender welke ISP.

VPN client/server

port forwarding

ondersteuning ( firmware updates en via community of helpdesk)

Ikzelf heb dam de producten van TP-Link. Had ooit een probleem met een wifi repeater, en dat bedrijf is, met afstand, de enige ooit die daadwerkelijk via de e-mail contact opnam om het euvel op te lossen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@L Paulus, je bent al wat op weg geholpen zo te zien door de anderen. Lukt het met die tips om het allemaal aan te sluiten? 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2026

Iedereen bedankt voor de hulp.

momenteel ervaar ik bij tv kijken nog haperingen net na het opstarten ( net na dat je de zender keuze  hebt gemaakt ) van de tv box

voor zowel de gene die rechtstreeks op het modem experia 12 is aan gesloten en ook voor degene die via mijn router Udo is aan gesloten.

ook heb ik de tv+ app op een mediaplayer geïnstalleerd, en hier werkt het prima.