Skip to main content
Beantwoord

Experia Box V10 geeft geen Eco stand aan maar het signaal valt wel weg tussen 3.00 en 5.00

• September 9, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Hoewel mijn modem geen Eco stand aangeeft, valt het signaal weg tussen 03:00 en 05:00. In het modem is dit niet in te stellen. Ik heb inmiddels gereset. Maar dat heb ik al eerder gedaan (geruime tijd geleden) en de reset hielp niet. Moet ik mijn Super Wifi extender verwijderen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Edwinke, welkom bij onze community en dank aan tom voor zijn geboden hulp. 

Fijn om te zien dat het weer goed werkt. Ik verwacht dat er toch iets in de modem stond ingesteld dat met een harde reset opgelost is. 

Nog een toevoeging voor andere meelezers, lees hier op welke manieren je het KPM modem reset: Reset het KPN modem (KPN Box / FRITZ!Box) | KPN Community

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 9, 2026

Hi,

Kun je de eco stand wel instellen buiten deze tijden ? Of kun je hem helemaal niet instellen? 

Heb je de knoppen op het modem ook al een keer geprobeerd?

Welke reset heb je uitgevoerd ? Een herstart of een volledige fabrieksreset?

Door het beantwoorden van de vragen krijgen we een wat beter beeld van je issue.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Ik kan de eco niet zelf instellen. Dat kan niet bij V10.

Il weet niet welke knop van dececostand is. Ik heb de meest rechtse geprobeerd. Maar zag geen reactie, immers de ecolamp brandde al niet. 

Met een paperclip gereset. Waarna niet allw lichten uitgingen zoals ik ergens las. Het powerlicht bleef na de reset branden

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 9, 2026

Dan heb je inderdaad een volledige fabrieks reset gedaan. Dat het power lampje blijft branden is normaal omdat je namelijk het apparaat niet fysiek uitzet. 

In de webinterface zou je nog eens kunnen kijken of er een schema is ingesteld voor de het wifi netwerk . 

Als er een schema actief is zou dat hier zichtbaar moeten zijn.

Zoals je kunt zien heb ik ook een v10 en geen schema ingesteld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Het schema ziet er bij mij zo uit,dus dan lijkt het dat het uitzeten niet door een eco gebeurtenis komt. De switch Tijdschema actief stond uit, die heb ik aangezet. Ook heb ik De superwifi uitgezet. Eens kijken of het modem nu werkt 's nachts. (Hoewel ik geen wekker ga zetten tussen 03:00 en 05:00). Als het werkt installeer ik de extender opnieuw. 

Bedankt, 

Groet Edwin Kempers

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2026

Hi ​@Edwinke, welkom bij onze community en dank aan tom voor zijn geboden hulp. 

Fijn om te zien dat het weer goed werkt. Ik verwacht dat er toch iets in de modem stond ingesteld dat met een harde reset opgelost is. 

Nog een toevoeging voor andere meelezers, lees hier op welke manieren je het KPM modem reset: Reset het KPN modem (KPN Box / FRITZ!Box) | KPN Community