Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15

Categorie:Experia Box V10
  • November 10, 2025
  • 121 reacties
  • 10104 keer bekeken
Toon eerste bericht

121 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 1, 2025

Hi, ik heb een Unify AP PRO (via POI) op LAN (1); Standaard staat IPV6 prefix delegation UIT; 

Is IPv6 Prefix UIT gelijk aan /64 of kan die beter AAN staan of AAN met DHCPv6?

Prefix delegation op aan zorgt ervoor dat die Unify ingesteld kan worden om IPv6 adressen uit te delen aan de apparaten die daarmee verbonden zitten. En de Unify gebruikt dan /48. Als je hem aanzet, gebruik dan gewoon aan. Er is op dit moment nog geen verschil tussen beide vormen van aan.

In een later versie zal prefix delegation uitgebreid worden zodat je dit zelf uitgebreider kunt instellen en beheren. Op dat moment zullen we ook de optie Aan met DHCPv6 weghalen van z'n huidige plek. Het instellen van hoe het uitdelen van IPv6 adressen gedaan wordt, doe je dan elders.

Heb je het op uit staan, dan gebeurt de adresuitdeling gewoon door het de Box 10, en die heeft daarvoor de hele /64 tot z'n beschikking. 

Alle Verbonden apparaten geven in de user interface  LAN aan i.p.v. een WiFi verbindingstype;

En dat is met de 25.08.15 softwareversie? 

We zagen dit vaker, dat apparaten verbonden via een switch of accesspoint ook worden weergegeven als zijnde bekabeld, omdat de switch of het access point zelf bekabeld is aangesloten. Dat zou in deze versie beter moeten zijn.

Op de spectrumkaart zou ik op kanaal 11 moeten zitten (2,4) en kanaal 40 (5,0); het huidige kanaal geeft kanaal 6 en 44 voor de UAP… hoe oud is het paard van Sinterklaas?😀

Wat bedoel je hier precies, Jan?

Het is wel zo dat de spectrumanalyse in de interface niet altijd optimaal. werkt qua weergave. Dat reflecteert dus niet altijd wat er in de praktijk gebeurt. Als je geen issues ervaart, zou ik er ook verder niets achter zoeken. 

Ozosnel is een week of twee terug 12 geworden.

De UI valt na ± 15 minuten terug op inloggen. Op zich niet zo’n ramp, maar wel onverklaarbaar.

Dat is de sessie timer, deze kun je zelf aanpassen via Instellingen > Login wachtwoord

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

Vanaf vandaag weer reguliere KPN Box(v10). Na blij te werden verrast dat er een tijdschema in de software zit om de wifi te schakelen, heb  ik firmware update gedaan, zag wel voortgangsbalk(groen) en toen dat klaar was, werd ik uitgelogd uit het modem. Voor de rest is er niks gebeurd(vermoed ik).

Na opnieuw inloggen op het modem stond er nog steeds dat een een firmware upgrade klaar staat.

Geen idee of dat normaal is, ik had een reboot verwacht, maar misschien werkt dat niet zo. Ik blijf er verder af, neem aan dat het modem het zelf op pakt:-)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hi Rob, volgens mij heb je nu versie V10.C.25.01.05. Probeer anders opnieuw de update te doen en reboot en reset de modem indien nodig ook even. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

V10.C.25.01.05 heb ik inderdaad en in het modem staat: beschikbare firmware: 25.08.15.0

Ik vermoed dat ik die vanmiddag, twee keer heb geprobeerd om te installeren:-)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

En heb je zelf ook al het modem herstart of een reset gegeven? Vaak wil dit helpen om het modem een zetje te geven.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

En heb je zelf ook al het modem herstart of een reset gegeven? Vaak wil dit helpen om het modem een zetje te geven.

Ja wel een herstart gegeven. 

En net nog eentje via browser. Maakt geen verschil. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Zou je eens een reset willen proberen? Dit wil vaak helpen om de update door te laten gaan.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

Zou je eens een reset willen proberen? Dit wil vaak helpen om de update door te laten gaan.

Reset gedaan. Update nog een keer gestart, maar geen effect verder, firmware nog niet geïnstalleerd. 

• Topper
  • December 5, 2025

Ik heb de update vanuit de UI gestart. Die was succesvol. Er was na update geen IPv6 verbinding. Nadat ik IPv6 uit en weer aan had gezet was de IPv6 verbinding weer terug. 

So far so good.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 5, 2025

Ik wacht het verder wel af. Zal wel een keer goedkomen. Probeer af en toe de upgrade uit te voeren. Voorlopig staat  er: Upgradeservice niet beschikbaar 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 5, 2025

Mooi dat het gelukt is ​@EricJH en dat IPv6 ook weer aan te zetten was!

Mocht het je te lang duren ​@Rob-K, zou je dan een eigen topic aan willen maken zodat we je wat gerichter kunnen helpen hiermee? 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 5, 2025

Mooi dat het gelukt is ​@EricJH en dat IPv6 ook weer aan te zetten was!

Mocht het je te lang duren ​@Rob-K, zou je dan een eigen topic aan willen maken zodat we je wat gerichter kunnen helpen hiermee? 

ja komt goed, ik maakte er alleen maar een opmerking over, meer ter info, en uit ander modem enthousiasme:-), waar gelijk van alles uit voort kwam hier:-)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 5, 2025

Jouw enthousiasme wordt gewaardeerd ​@Rob-K 😊We horen het wel als je er toch vragen over krijgt!

• Topper
  • December 8, 2025

Het powerlampje brandt en een blauw lampje en dat al 24 uur.

Ik heb de box gereset en later ook uit en aan gezet.

Dit heeft echter niets veranderd.

Gelukkig heb ik wel wifi en internetverbinding.

Maar dat blauwe lampje ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Weet je zeker dat je het over de Experia Box V10 hebt? En niet over de Experia Wifi versterker? Op de V10 kan alleen het powerlampje blauw branden en dat betekent dat ie bezig is met een update. Op de Experia Wifi versterker brandt het powerlampje groen en het Wifi lampje ernaast blauw. Hieronder zie je hoe de Experia Wifi versterker eruit ziet. 

Als het wel echt de V10 betreft, kun je dan aangeven wat er voor tekst bij het blauwe lampje staat? 

• Topper
  • December 8, 2025

Nu brandt alleen het blauwe lampje boven de tekst ECO.

• Topper
  • December 8, 2025

Het is dus echt de V10

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah ja, sorry. Dat betekent dat de ECO-modus aanstaat. Je modem werkt dan gewoon zoals normaal, maar staat in een energiebesparende stand. Hierdoor staan dus bijvoorbeeld de rest van de lampjes uit. Je zet de ECO-modus weer uit door de fysieke ECO-knop aan de zijkant van het modem een paar seconden ingedrukt houden totdat het ECO-lampje uitgaat. 

• Topper
  • December 8, 2025

En welke van de drie knoppen is het?

JanD
Superuser
  • December 8, 2025

En welke van de drie knoppen is het?

De onderste knop

@bdp 

• Topper
  • December 8, 2025

Ja, die werkt, Het blauwe lampje is nu uit en de andere vier branden weer als vanouds.
Zeer bedankt, ik heb weer het een en ander geleerd.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 11, 2025

Jouw enthousiasme wordt gewaardeerd ​@Rob-K 😊We horen het wel als je er toch vragen over krijgt!

Zag een blauw lampje vanmorgen bij Power, het modem rebootte daarna ook, weet niet of het met firmware upgrade te maken had, maar heb inmiddels firmware: V10.C.25.08.15 :-)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 11, 2025

Ja! Blauw powerlampje wil zeggen dat er een update bezig is :)

• Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Ik heb een Experia Box V10 met deze software versie V10.C.25.08.15. Nu staat de WiFi van de modem uit, omdat de SuperWifi (1/wit) anders niet werkte, maar nog steeds merkt ik dat de WiFi niet stabiel is. Zo werkt het tijden goed en zo is die van uit het niets weg voor enkele minuten. Sinds de min modem 19 november geupdat is is het niet stabiel meer.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 11, 2025

Hey ​@Nick88, welkom! Als jouw SuperWifi ook netjes gemigreerd zijn naar KPN Software, dan kun je de wifi op de V10 aanlaten. Ze vormen dan samen een mesh. En, in de combinatie van deze versie voor de V10 en de meest recente versie voor de SuperWifi 1 is veel van de instabiliteit die we eerder wel zagen opgelost.