Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15

Categorie:Experia Box V10
  • November 10, 2025
  • 121 reacties
  • 10106 keer bekeken
Toon eerste bericht

121 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 12, 2025

Upgradeservice: De upgradeservice is bij mij al een week niet beschikbaar. Kunnen jullie (KPN) aangeven wat er aan de hand is? Bij de Firmware tab Upgrade van de SW2's blijft het groene cirkeltje draaien en gebeurt er verder niets.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hi ​@RBu1958, als je momenteel al op V10.C.25.08.15 zit met je V10, klopt het helemaal dat de upgradeservice niet beschikbaar is. Er is geen nieuwere update beschikbaar dus er valt niks te updaten 🙂 Datzelfde geldt voor de upgrade tab van de SW2, ook daarvoor is nu geen upgrade beschikbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 12, 2025

Hi ​@RBu1958, als je momenteel al op V10.C.25.08.15 zit met je V10, klopt het helemaal dat de upgradeservice niet beschikbaar is. Er is geen nieuwere update beschikbaar dus er valt niks te updaten 🙂 Datzelfde geldt voor de upgrade tab van de SW2, ook daarvoor is nu geen upgrade beschikbaar.

Vraag me af of het echt zo werkt, had die melding ook een tijdje en pas kort geleden(gisteren dacht ik) is de upgrade uiteindelijk geïnstalleerd. Toen je de upgrade nog kon downloaden, wat ik een keer of vier heb geprobeerd, waarna er geen firmware installatie volgde, stond er bij mij de volgende dag ook die melding dat upgradeservice niet beschikbaar was. Of het moet zo zijn dat de upgrade ergens wordt neergezet, en dat deze paar dagen later wordt geinstalleerd:-) 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd Rob, het zou echt wel zichtbaar moeten zijn. Ik stel voor dat we de volgende updates het dan nog even aankijken. 

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Hey ​@Nick88, welkom! Als jouw SuperWifi ook netjes gemigreerd zijn naar KPN Software, dan kun je de wifi op de V10 aanlaten. Ze vormen dan samen een mesh. En, in de combinatie van deze versie voor de V10 en de meest recente versie voor de SuperWifi 1 is veel van de instabiliteit die we eerder wel zagen opgelost. 

Hallo ​@Erik van KPN, bedankt voor de reactie. Eerder was er dan op het eerste SuperWifi punt (welke volgens de vroeger beschrijving nog netjes aan het modem gekoppeld is) geen verbinding met de apparatuur en ook niet met het tweede wififunt boven. Zojuist gecontroleerd en beide hebben de laatste versie, dus de Wifi weer aangezet.

In de tussentijd zie je dat het eerste SuperWifi steeds meer connecties verliest die naar het modem gaan. Ik ben benieuwd of het nu stabieler wordt. Wel een hoop zoek werk, naar iets dat voorheen goed werkte.

Erwin van KPN
Moderator

Hey ​@Nick88, welkom! Als jouw SuperWifi ook netjes gemigreerd zijn naar KPN Software, dan kun je de wifi op de V10 aanlaten. Ze vormen dan samen een mesh. En, in de combinatie van deze versie voor de V10 en de meest recente versie voor de SuperWifi 1 is veel van de instabiliteit die we eerder wel zagen opgelost. 

Hallo ​@Erik van KPN, bedankt voor de reactie. Eerder was er dan op het eerste SuperWifi punt (welke volgens de vroeger beschrijving nog netjes aan het modem gekoppeld is) geen verbinding met de apparatuur en ook niet met het tweede wififunt boven. Zojuist gecontroleerd en beide hebben de laatste versie, dus de Wifi weer aangezet.

In de tussentijd zie je dat het eerste SuperWifi steeds meer connecties verliest die naar het modem gaan. Ik ben benieuwd of het nu stabieler wordt. Wel een hoop zoek werk, naar iets dat voorheen goed werkte.

Als het verder goed was, kun je de wifi op de v10 natuurlijk ook uitlaten.  Het ultieme doel is natuurlijk dat je er een extra wifi punt bij krijgt die je wifi paraplu vergroot. 

We zijn benieuwd naar je ervaringen.

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Als het verder goed was, kun je de wifi op de v10 natuurlijk ook uitlaten.  Het ultieme doel is natuurlijk dat je er een extra wifi punt bij krijgt die je wifi paraplu vergroot. 

We zijn benieuwd naar je ervaringen.

Dat alles goed was, was voor dat ik op 19-11 deze alles 1 omgeving te beheren software update kreeg.

Erwin van KPN
Moderator

Aah, okay. Dan snap ik het.  :-)

Ik hoop dat dit voor betere en stabielere dekking gaat zorgen . Zo niet, laat het weten!

• Helper
  • December 13, 2025

Ik ervaar ook dat connecties naar de V10 gaan ipv naar een SW punt dat fysiek dichterbij staat.

Misschien kun je je ervaring ook in dit topic delen:

Is het mogelijk om de wifi alleen op de v10 uit te zetten in de nieuwe interface?

Jasper van KPN
Moderator

Dat kan niet, als je het in het modem uitzet gaan de SuperWifi's mee uit.

Dat de apparaten verbinden met het modem en niet met de SW punten is wel iets wat we meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij dat ook kunnen bekijken.

Jasper van KPN
Moderator

Ik moet mezelf even corrigeren ​@jvandun. Als je SuperWifi punten hebt aangesloten op jouw V10, en je zet de Wifi uit in de V10 krijg je een pop-up. Daar krijg je de vraag of je de wifi alleen uit wilt zetten op het modem, of op het modem én de SuperWifi punten. Daarmee kan je die keuze wel  zelf maken dus 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 17, 2025

Goedemorgen,

Vorige nacht is mijn complete systeem (modem V10, 2*experia wifi,  2*super wifi1 ) migreert naar de KPN software.

Lijkt allemaal goed te zijn gegaan en gisterenavond naar de nieuwe layout gekeken in mijn browser.

Ziet er gelikt uit t.o.v. de vorige ZTE web interface.

Nu zie ik dat je extra wifi 2,4 en 5g in kunt stellen en dat de hoofd wifi beide is.

Nu wil ik de de extra wifi 2,4 wel eens uit proberen omdat ik toch wel enkele devices heb dat alleen op 2,4 werkt.

Nu vraag ik me alleen af dat wanneer ik bv m'n Hue sync box op de extra Wifi 2,4 connect en mijn telefoon zit op de hoofd wifi 2,4/5g, dat ik dan met de Hue sync app de sync box kan benaderen omdat deze op een ander wifi netwerk zit.

Soms werkt de Wifi niet en wil testen door deze devices alleen op het 2,4G aan te sluiten of het beter werkt.

Ofwel, behoort de extra wifi 2,4 of 5g tot het (hoofd) wifi huisnetwerk en is alleen de wifi gast gescheiden.

Het zal vast wel ergens beschreven staan maar er is zoveel geschreven over de nieuwe software/ migratie dat ik het niet gevonden krijg.

Ik hoor het graag en alvast dank voor de reactie.

Groet,

Theo

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 17, 2025

Goede vraag, ​@Theo v H. De hoofdwifi en de extra wifi bevinden zich in hetzelfde netwerk. Dus apparaten op die beide wifi's kunnen elkaar zonder problemen vinden. Alleen de gastwifi is afgezonderd van de rest.

• Deelnemer
  • December 20, 2025

Een poosje terug is ook deze update geïnstalleerd.  Waar ik op zich blij mee was, ik kan vanaf dat moment de eerste booster draadloos gebruiken. Waar ik voorheen geen enkel probleem met wifi had, kan ik nu stellen dat deze na de update instabiel is geworden. Zeer random valt op een apparaat de wifi weg. Dan weer de ene iPhone, dan weer een andere, dan weer de iPad. Steeds op 1 willekeurig device, op alle andere apparaten blijft het dan gewoon wel werken. Uiteindelijk moet ik de experiabox uit- en aanzetten om het weer te herstellen op het uitgevallen apparaat. 

Dat lijkt me toch niet de bedoeling na een update. Ik heb ook al een harde reset gegeven met vast aangesloten boosters.  Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 20, 2025

Wat vreemd dat het steeds even wegvalt op maar 1 apparaat ​@Rene28, daar heb ik niet direct een verklaring voor 🤔 Zou je een eigen topic aan willen maken, zodat we hier even wat dieper in kunnen duiken? 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 22, 2025

Ik heb een V10 en heb net de web interface getest. Wellicht zijn opmerkingen ook voor v10a van toepassingen.

Nu wel compleet overzicht incl DVS, 2x SW2 en de modem. Totaal aantal apparaten klopt. Gekoppelde apparaten alleen via overzicht en dan wifi apparaten te bereiken. Indicatie is dan wel thuisnetwerk view. Klik ik direct op thuisnetwerk view, dan error altijd, en scherm sprint terug naar overzicht. En blauwe knop rechts in scherm is niet bereikbaar, valt van scherm af, niet scrollbaar

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Het lijkt erop dat het hernoem probleem van EW of SW2 vanuit de V10 komt.

sinds vanmorgen heb ik de EW vervangen door SW2. Na het toevoegen van de 2e SW (nadat ik alle ew had ontkoppeld en verwijderd) zette de V10 alles weer terug naar default. Omdat je op de SW2 wel kan inloggen zie ik daar wel de naam staan die ik ingesteld had en op de V10 dus niet.

het weer aanpassen van de naam (woonkamer-2) in de V10 (master) werkt niet door naar SW2, die blijft woonkamer. Ook niet na herstart van alleen de sw2 en ook niet na de herstart van het gehele netwerk.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 18, 2026

Ik heb hetzelfde “probleem”. Ik ben ermee gestopt om de hostnamen van de Extenders te wijzigen. Het duurt lang voordat KPN met een update komt, zodat het wel gaat werken.

JanV44
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 18, 2026

@RBu1958 :: Probeer maar eens in Thuisnetwerk  van de Verbonden apparaten de IP-adressen te voorzien van een gereserveerd IP adres.; Knop: Alle actieve IP-adressen reserveren. Bedenk wel dat als er een reset wordt toegepast dat je dan de hard coded Hostnaam terugkrijgt … maar dat is geen nieuws.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 19, 2026

@RBu1958 :: Probeer maar eens in Thuisnetwerk  van de Verbonden apparaten de IP-adressen te voorzien van een gereserveerd IP adres.; Knop: Alle actieve IP-adressen reserveren. Bedenk wel dat als er een reset wordt toegepast dat je dan de hard coded Hostnaam terugkrijgt … maar dat is geen nieuws.

@JanV44 Ook dat werkt helaas niet. Dankjewel.

JanV44
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 19, 2026

@RBu1958 :: laatste truc met V10.C.25.08.15: in Thuisnetwerk- Verbonden apparaten staat onder een overzicht van eerdere verbindingen. Daar staat dus ook de Hostnaam die wordt overgenomen behorend bij het IP adres dat weer wordt opgehaald. Maak de lijst leeg met de knop Verwijder alles in het overzicht Niet meer verbonden apparaten. Daarna de Hostnaam in Verbonden apparaten aanpassen.