Skip to main content
Vraag

Experia Box V10 Wan informatie bitrate op 100Mbps

• May 9, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

In de Experiabox v10 zie ik onder wan-informatie het volgende staan:

Volgens mij moet de huidige bitrate ook op 1 Gbps staan. Ik heb de kabel tussen de box en het glasvezelkastje al vervangen. Dit was een cat5e en heb ik vervangen voor een nieuwe cat6 kabel. Dit heeft geen effect gehad. 

Heb na het vervangen van de kabel beiden ook al opnieuw opgestart.

Speedtest komt via wifi op onderstaande waarden uit. Lijkt dus geen effect te hebben op mijn internetsnelheid, al vind ik het wel raar dat er 100Mbps staat. Ik heb een 1gbit internet abonnement.

6 reacties

JanD
Superuser
  • May 9, 2026

Beste ​@CdJongh de snelheid is dus wel hoger gezien de snelheidstest via wifi.

Het kan een weergavefout zijn.

Echter, bekabeld meten met 1 pc rechtstreeks aan de modem met alle overige (draadloze) apparatuur uit is de enig juiste en betrouwbare meting.

Haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de V10 eens een fabrieksreset.

Staat hierna alles goed weergegeven?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

In de Experiabox v10 zie ik onder wan-informatie

zoals je ziet staat bij mij de zowel de max bitrate als de huidige bitrate op 1 Gbps

ik heb een 200 Mbps internet abonnement via glasvezel

Speedtest op de desktop pc bekabeld:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Het beste kan je testen via een met UTP kabel aangesloten Laptop of Desktop.

Aan de PING te zien, heb je het via WIFI getest, en waarschijnlijk op een aardige afstand vanaf de Box12.

Maar de huidige bitrate wordt inderdaad niet juist op de BOX12 aangegeven.

Misschien kan een moderater hierop terugkomen.

Vul je privé gegevens (rechtsboven onder de avatar) zo compleet mogelijk in.

Alleen de moderater (KPN medewerker) kan die gegevens zien.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Beste joop2011, ik heb helemaal geen Box12, wel een Experiabox v10

Ik heb Speedtest gedraaid op mijn pc die met een UTP kabel cat5e direct met de Experiabox v10 is verbonden, de ping is 1 ms dat haal je niet via wifi (via wifi is de ping hoger) 

Hoe kom je erbij om dit te zeggen:

Aan de PING te zien, heb je het via WIFI getest, en waarschijnlijk op een aardige afstand vanaf de Box12.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Beste ​@CdJongh heb je hier al naar gekeken?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 12, 2026

Beste joop2011, ik heb helemaal geen Box12, wel een Experiabox v10

Ik heb Speedtest gedraaid op mijn pc die met een UTP kabel cat5e direct met de Experiabox v10 is verbonden, de ping is 1 ms dat haal je niet via wifi (via wifi is de ping hoger) 

Hoe kom je erbij om dit te zeggen:

Mijn excuus, u (en de topicstarter) heeft inderdaad aangegeven dat u de Experiabox v10 heeft.

Maar blijf verder wel vriendelijk s.v.p. ik ben net als u een mens en gelukkig mogen mensen fouten maken.😣

En mijn reactie was ook niet naar u, maar naar de topicstarter ​@CdJongh (het is zijn of haar topic) en daar zie je een ping van 7.😉