Skip to main content

Ik heb sinds een paar weken dat de Experia Box uit zichzelf opnieuw opstart, uiteraard op de meest onhandige momenten.

Ik werk veel vanuit huis en heb daarom een goed werkende modem nodig.

Het is niet handig als ik met switch migratie bezig ben en me modem herstart.

ik heb het glas modem al gereset, experia gereset en kabel gecontroleerd.

Ik zie graag eebn oplossing voor dit probleem.

Hi @DessingD, zeker tijdens thuiswerken snap ik dat 't onhandig is als je modem zomaar opnieuw opstart! We denken hier op het forum graag met je mee.

Je hebt een Experia Box V10a lees ik. Goed dat je al een en ander geprobeerd en nagekeken hebt. Wat gebeurt er met de lampjes op het modem als ‘ie ineens opnieuw opstart? Je bent aangesloten via glasvezel, gebeurt er ook iets met de lampjes op de NT (de aansluiting)? Hoe heb je de Experia Box gereset? Er zijn verschillende manieren waarop je kunt resetten. Ik raad je aan, als je dat nog niet gedaan hebt, om het modem volgens stap 2 te resetten. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


Hoi Alexandra,

 

Er gebeurt niks met de lampjes op de NT.

Ik heb de router al eens gereset naar factor reset en opnieuw ingesteld.

Dit heeft geen oplossing geboden. Ik denk dat het aan de experiabox zelf ligt. 

Kan deze niet omgeruild of vervangen worden door de nieuwe experiabox?

 

Mvg Dennis


@DessingD Goed om te weten dat de lampjes op de NT hetzelfde blijven. Weet je ook wat de lampjes op de Experia Box op dat moment doen?

Ik heb intussen je verbinding nagekeken. Je verbinding is op dit moment goed, ik zie geen verbrekingen in de verbinding vandaag. Ik zie dat het soms wel op andere momenten gebeurt. Ik kan hier niet direct een oorzaak, zoals het modem, bij aanwijzen. Wat je het beste kan doen, is even bellen of chatten met onze klantenservice op het moment dat je verbinding wegvalt. Je hebt dan direct contact, en mijn collega kijkt dan meteen de verbinding voor je na. Dat is de snelste manier om deze verstoringen op te lossen, omdat er dan direct actie ondernomen kan worden.