Skip to main content

Sinds een paar weken moet ik bijna dagelijks de Experia box resetten, omdat de netwerk aansluiting vanaf de experia box naar de switch terug valt van 1000Mbit/s naar 100Mbit/s. In de afgelopen weken is aan de situatie niks veranderd. Het resetten van de Switch (netgear GS 108T) heeft geen nut.

Hi @MelskeH! Bijna dagelijks resetten is niet de bedoeling. Wat als je de switch ertussen weghaalt, houdt hij de instellingen dan wel vast, of valt hij dan ook weer terug naar de 100 Mbit/s? Meet je die terugval ook bekabeld via de switch, of rechtstreeks via de V10A? 

Ik raad je ook aan om voor de zekerheid nog een andere (nieuwe) internetkabel tussen de switch en de Experia Box te testen, wellicht dat dat ook al de oplossing is. 


... Meet je die terugval ook bekabeld via de switch, of rechtstreeks via de V10A? 

Oa zijn een Nas, en een mediaspeler aangesloten  op de Switch die in de buurt staat van de TV met de Arris . De snelheid meet ik als ik bestanden moet uploaden vanaf mijn PC naar de Nas of naar de media speler. Dan kan je zien hoe snel de verbinding is.

Voorbeeld: backup bestand van PC naar de NAS.

Na een reset of kabels eruit halen en weer insteken (dat werkt soms ook)

is het dit: dat scheelt wel meer dat 1,5 uur 

PS: 80 MB/s = 1000Mb/s

Een 2de switch is aangesloten samen met de 2 Arris boxen en de TV op de Experiabox. De PC loopt via de 2de switch.

“Ik raad je ook aan om voor de zekerheid nog een andere (nieuwe) internetkabel tussen de switch en de Experia Box te testen, wellicht dat dat ook al de oplossing is.

Dat zal lastig zijn want de kabels zijn getrokken met veel moeite door buizen die in de wanden en plafond zitten.


Dank voor de foto's! 1000 Mbit/s staat gelijk aan 125 MB/s, dus die tweede foto zit er goed bij in de buurt. Als dit echter alleen gebeurt na een reset dan gaat er inderdaad iets niet goed. 

Heb je de optie om tijdelijk een internetkabel rechtstreeks van je PC naar de Experia Box te leggen? Puur om te testen hoe het dan gaat met de snelheid, en zo kunnen we de andere apparatuur uitsluiten. Als de snelheid dan ook inzakt moet het modem onder de loep, en anders moeten we het in je thuisnetwerk zoeken.