Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10A met SuperWifi 1 en SuperWifi 2 geeft SuperWifi 2 niet weer

• September 20, 2025
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb een Experia box 10a met 3 superwifi punten. Dit werkt. Nu probeer ik een superwifi 2 punt in het netwerk erbij te zetten maar dit lukt niet. De box lijkt het superwifi 2 punt niet te zien terwijl op het punt het lampje wel constant groen brand. Ondersteund de box 10a geen superwifi 2?

dank jullie

Michel

Beste antwoord door Arjan van KPN

Er ging ineens een lampje bij mij branden toen ik je reacties terug las. Je geeft aan dat je de Thuis app nog gebruikt. Dat betekent dat je met je V10a en SuperWifi punten op de fabriekssoftware zit en nog niet over bent naar de KPN Software. De SuperWifi die je hebt overgenomen zal dat waarschijnlijk wel zijn. 

Dat houdt in dat je nog even dient te wachten totdat jouw apparatuur ook over is naar KPN Software en dan kun je ook de ‘nieuwe’ SuperWifi toevoegen aan je netwerk. 

9 reacties

• September 20, 2025

De SuperWiFi 2 zal andere firmware hebben dan de andere SuperWiFi's. Waar heb je hem vandaan? Rechtstreeks bij KPN? Of elders?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

Superwifi 2 is in bezit gekomen door verhuizing schoonmoeder naar verzorgingshuis. 

• September 20, 2025

Ok. Kun je inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254? Welke firmware versie staat daar op?

Leen59
Wijsgeer
  • September 20, 2025

Superwifi 2 is in bezit gekomen door verhuizing schoonmoeder naar verzorgingshuis. 

Dan zal die de instellingen van je schoonmoeder nog hebben. Een factory reset en daarna bekabeld aansluiten op de V10 zou dit moeten oplossen. Wel minstens een half uur aangesloten laten voordat je hem verplaatst.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hoi ​@Mitch48. Zo krijgt de apparatuur toch nog een tweede leven bij jouw thuis. Je past helemaal in het KPN plaatje en de duurzaamheidsstrategie die wij naleven ;) 

Moet het wel werken natuurlijk. En daarbij ben je al geholpen door de Community zie ik. Heel fijn. Heeft onderstaande al geholpen? 

Dan zal die de instellingen van je schoonmoeder nog hebben. Een factory reset en daarna bekabeld aansluiten op de V10 zou dit moeten oplossen. Wel minstens een half uur aangesloten laten voordat je hem verplaatst.

Kun je nu zien via http://mijnmodem.kpn en dan het netwerkoverzicht (dus nog voordat je inlogt) dat de SuperWifi wel meedoet in je netwerk? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Hoi Arjan,

@Arjan van KPN helaas. Het werkt niet. Fabrieksinstellingen hersteld, opnieuw aan experia box gehangem met kabel. Groen licht brand constant op superwifi 2 maar wordt niet zichtbaar als ik via portal op het modem inlog of in de thuis app. Alleen de superwifi punten worden getoond.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

Helaas inderdaad. Als het niet lukt om 'm naar de juiste firmware te brengen als je 'm zonder internetkabel reset, probeer 'm dan nog even te resetten met kabel erin. Voordat je dit doet, reset dan eerst ook nog even je modem. Dat wil ook wel eens helpen om je apparatuur goed in ons beheersysteem te zetten voor upgrades. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN ook je laatste advies heeft helaas niet geholpen. Zal het (verouderde) modem wel zijn. Dank je.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Er ging ineens een lampje bij mij branden toen ik je reacties terug las. Je geeft aan dat je de Thuis app nog gebruikt. Dat betekent dat je met je V10a en SuperWifi punten op de fabriekssoftware zit en nog niet over bent naar de KPN Software. De SuperWifi die je hebt overgenomen zal dat waarschijnlijk wel zijn. 

Dat houdt in dat je nog even dient te wachten totdat jouw apparatuur ook over is naar KPN Software en dan kun je ook de ‘nieuwe’ SuperWifi toevoegen aan je netwerk.