Skip to main content
Update

Experia Box V10A: Update naar KPN Software V10A.C.25.08.14

Categorie:Experia Box V10A
  • December 22, 2025
  • 15 reacties
  • 1134 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We updaten de Experia Box V10A naar de nieuwste software. Op dit moment is dat KPN Software V10A.C.25.08.14. Alle hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn ten opzichte van de vorige versie.

Wat zit er in de update naar KPN Software versie V10A.C.25.08.14?

Verbeteringen in de diensten

Rondom wifi zijn ook verschillende aanpassingen gedaan om de stabiliteit te vergroten, en te zorgen voor betere synchronisatie en sturing. Dit zorgt voor een betere verbinding tussen modem en wifipunten. Waardoor die onderling beter kunnen bepalen met welk wifipunt jouw eindapparaten verbinden. Wat weer zorgt voor een betere wifidekking in je huis, en een betere verbinding op je eindapparaten.

Bij gebruik van meerdere switches of wifipunten konden er IP-adres problemen optreden. Dat merkte je dan door uitval van of traag internet op een of meer van je apparaten. Dit hebben we opgelost.

Verbeteringen in de webinterface

We hebben de topologie verder verbeterd met diverse fixes voor de weergave van het netwerkoverzicht. 

Deze update bevat ook een nieuwe versie van de webinterfacelaag waarin verschillende van de issues rondom niet werkende knoppen en menu's opgelost zijn. Zoals:

• MAC filtering is weer te gebruiken! 
  • Sessie time-out is nu daadwerkelijk in te stellen
  • Labels en foutmeldingen zijn verduidelijkt
  • Ook werkt de webinterface weer beter op mobiele apparaten.

Ook is de webinterface  klaargemaakt om aangesloten Wifipunten te kunnen updaten. Dit is vooral relevant voor SuperWifi 1 en Experia Wifi die geen eigen webinterface hebben.  Als je een van deze apparaten aanklikt in de interface zit er op de pop-up een extra tabje voor Firmware.

Verder nog

• Diverse beveiligingsupdates voor onderliggende softwarecomponenten.
  • Enkele kleine bugfixes.
  • Firewall is aangepast voor compatibiliteit met nieuwere internetprotocollen zoals QUIC.
  • Eerste versie van logging is terug! Je vindt dit onder Instellingen.

Wie krijgt de update en wanneer?

Tijdens de kerstvakantie/feestdagen periode hanteren wij een freeze waarin wij geen software updates of (grote) wijzigingen mogen doorvoeren. Daarom is er voor deze update nog geen uitrol van ons uit. 

Maar! Je kunt de update zelf binnenhalen via de MijnKPN app of de webinterface van je modem.

Wat merk ik van de update?

Update van ons uit wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Het modem herstart automatisch na de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. 

Start je de update zelf, dan heb je op dat moment de tijdelijke onderbreking.

Bekende beperkingen 

• IPv6 prefix delegation staat op een vaste configuratie. In een komende update wordt dit aangepast zodat je dit kunt inzien en wijzigen.
  • Logging komt in een latere update.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Mocht je een probleem ervaren, herstart dan eerst je modem. Dit lost in de praktijk al veel veel dingen op. Helpt dit niet, probeer dan een reset.

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. 

15 reacties

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 27, 2025

Klop dit wel ​@Erik van KPN en ​@Jeroen van KPN ?

V10A.C.25.08.14 ik heb nu V10A.C.25.08.15 ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Volgens onze meest recente informatie klopt het ​@E. Smit. Ik lees in je profiel dat je een Box 12 hebt, heb je ook een V10A? Geen V10 toevallig? Die zit namelijk al wel op V10.C.25.08.15

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 27, 2025

Die staat bij mijn vader, de v10.

Zijn er dan twee v10 ?

Keek even op de router van mijn vader.

Klopt dat ik v12 heb

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Er is een V10A en een V10. Dat verklaart dan hopelijk het verschil. 😄 Deze product update gaat over de V10A. 

E. Smit
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 27, 2025

Ok,  dan is de router v 10 al  up-to-date.

Nog bedankt voor de info 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 1, 2026

Het geheel is gelukkig een stuk stabieler na deze update. Aanvankelijk werkte telefonie niet maar dat heeft zich later vanzelf opgelost. Een probleem wat ik wel heb is missende superwifi2 punten in de mijnkpn app en in de netwerk topologie. Is dit te herstellen (zonder reset aub..)? Voor nu ben ik blij dat het werkt maar uiteindelijk wil ik wel mijn superwifi2 punten kunnen beheren. Ik mis nu ook devices die via de missende wifi punten zijn verbonden en kan daar dan ook geen ouderlijk toezicht voor instellen.

Jasper van KPN
Moderator

De topologie en de MijnKPN app horen daarmee overeen te komen inderdaad. Dus dat ze overeenkomen is goed, maar dat dat is doordat er iets mist niet natuurlijk. Komt het bewuste SW2 punt mogelijk weer naar voren op het moment dat je die een herstart geeft?

Afgezien daarvan, werkt dat SW2 punt en de apparaten die daarop aangesloten zijn wel goed?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 1, 2026

De topologie en de MijnKPN app horen daarmee overeen te komen inderdaad. Dus dat ze overeenkomen is goed, maar dat dat is doordat er iets mist niet natuurlijk. Komt het bewuste SW2 punt mogelijk weer naar voren op het moment dat je die een herstart geeft?

Afgezien daarvan, werkt dat SW2 punt en de apparaten die daarop aangesloten zijn wel goed?

Alles werkt goed gelukkig. Na een herstart van 1 bedraad wifi punt, zie ik er weer 3 ipv 1. Vreemd,. omdat ik er maar 1 herstart heb. Helaas wel weer het probleem dat de namen van de superwifi2 punten weer default zijn ipv de door mij ingestelde namen. Dat trad eerder ook op met de oude versie en is blijkbaar nog steeds een probleem.

Jasper van KPN
Moderator

Dat er opeens meer verschijnt, of de naam verliest, had ik daarbij ook niet verwacht. Je kunt de namen nu wel weer goed zetten denk ik? Dat de namen weer veranderden nemen we mee zodat dat verder bekeken kan worden.

• Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Opmerking:

Na upgrade van V10A.C.25.08.04 naar V10A.C.25.08.14 was de naam/SSID van mijn extra wifi netwerk automatisch aangepast naar WifiExtra2.4 of iets dergelijks. Na hernoemen naar mijn eigen gegeven naam werkte mijn extra wifi netwerk weer als vanouds.

mvg

Tjeerd Bos

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat blijft vreemd Tjeerd, dank dat je de tijd hebt genomen om dit te melden en welkom op de KPN Community. Fijn dat je het wel hebt weten te herstellen! We geven de bevindingen door als feedback!

• Deelnemer
  • January 12, 2026

Moet ik mijn superwifi-punten opnieuw pairen na de update? Ze branden nu beide al minuten lang rood en hebben dus geen verbinding.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Mark1973, die zouden moeten blijven werken inderdaad. Hebben jouw SW punten ook de nieuwe KPN Software, of hebben die nog oude software? Als ze de nieuwe software ook al hebben kan het soms helpen als je ze een keer opnieuw opstart, of via Instellingen en Systeem in het modem te kiezen om het thuisnetwerk te herstarten.

• Deelnemer
  • January 12, 2026

Hoi ​@Mark1973, die zouden moeten blijven werken inderdaad. Hebben jouw SW punten ook de nieuwe KPN Software, of hebben die nog oude software? Als ze de nieuwe software ook al hebben kan het soms helpen als je ze een keer opnieuw opstart, of via Instellingen en Systeem in het modem te kiezen om het thuisnetwerk te herstarten.

Ik heb de installatiestappen opnieuw uitgevoerd en dat werkte ook.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Super, goed om te horen ​@Mark1973!