Skip to main content

We hebben recent een glasvezel aansluiting gekregen en het 1Gbit abonnement daarbij gekozen. 

Speedtest laten zien dat we wel een gigabit downloadsnelheid hebben, maar de upload is exact de helft van de snelheid ~512 mbit. (Zie afbeelding recente speedtests)

 

Inmiddels 2x met KPN gebeld. 

De eerste medewerker kon me vertellen dat dit aan de ExperiaBox V10 ligt die we hebben en dat deze geen 1 Gbit uploadsnelheid aan kan. Daarom zouden ze een V12 gaan opsturen. 

 

Omdat we na een week nog niets hadden gehoord heb ik nog maar eens gebeld.

De 2e medewerker zei dat dit bij de Backoffice ligt en dat zij dit in behandeling hebben. Maar dat dat nog wel ff kon duren en zei dan beslissen of we een nieuwe box krijgen of iets dergelijks. 

Maar ik kon wel naar de KPN winkel gaan en die zouden dan waarschijnlijk de box wel omruilen….

 

Ik betwijfel persoonlijk of het aan de ExperiaBox ligt, en we zijn voorlopig nog niets verder. Ik vind het niet heel erg klantvriendelijk allemaal.

De v10 is geschikt voor XGS-PON en derhalve voor 1 Gbps down en up 😉.

 


Als t goed is wordt het vandaag opgelost.

Lag inderdaad niet aan de router.


Heel goed👍😃.

Al zou ik niet weten waar je zo'n gigantische upload (en trouwens ook download) voor nodig hebt🙄.

Ik heb hier met 3 televisies al voldoende aan 70 Mb/s down. 1 x HDglas (12,5 Mb/s) + 2 x HD ( 2 x 6 Mb/s via app). En gebruik smartphone (ook met iTV, 1 x 6 Mb/s) en laptop tegelijk probleemloos.

Netflix HD = 5 Mb/s


Heel goed👍😃.

Al zou ik niet weten waar je zo'n gigantische upload (en trouwens ook download) voor nodig hebt🙄.

Ik heb hier met 3 televisies al voldoende aan 70 Mb/s down. 1 x HDglas (12,5 Mb/s) + 2 x HD ( 2 x 6 Mb/s via app). En gebruik smartphone (ook met iTV, 1 x 6 Mb/s) en laptop tegelijk probleemloos.

Netflix HD = 5 Mb/s

Om grote bestanden te verzenden is een snelle upload heel prettig Peter, om te ontvangen en verz overigens ook.


Als t goed is wordt het vandaag opgelost.

Lag inderdaad niet aan de router.

Kan je aangeven wat de oplossing was ? Ik zit hier namelijk met precies dezelfde situatie.

Bedankt alvast.


Als t goed is wordt het vandaag opgelost.

Lag inderdaad niet aan de router.

Zou je me kunnen vertellen wat de oplossing was? Ik heb exact hetzelfde probleem

Alvast bedankt