Skip to main content

Graag wil ik vragen of ik een KPN Box 12 (WiFi 6) kan aanvragen ik heb nu de Experia v10a.
Een aantal maanden geleden aangevraagd via de chat, toen de chat nog beschikbaar was (transcript heb ik nog). De KPN medewerker wou er eentje sturen alleen was de KPN Box 12 niet voorradig. 

Aangezien we nog veel thuiswerken en aardig wat devices hebben in ons huis, merken we dat onze WiFi op de limiet zit. Als ik op twee devices  een speedtest doe dan is de snelheid opzich prima.  Maar zodra er meerdere devices veel bandbreedte vragen dan dropt de verbinding, aardig vervelend in een Teams meeting, zeker als dat vaker per dag gebeurd.  Aangezien WiFi 6 over OFDMA beschikt, lijkt mij dit een KPN Box 12 een goede oplossing. 

Graag reactie van KPN medewerker.

Alvast bedankt,

Hoi @josua1983 ,

KPN ruilt een v10A niet om, je zou wel de wifimanager kunnen proberen.


Thuiswerken doe je het best gewoon bekabeld. Dan heb je niets met WiFi te maken. Sommige werkgevers vereisen dit ook. En dat is niet voor niets.


Aangezien we nog veel thuiswerken en aardig wat devices hebben in ons huis, merken we dat onze WiFi op de limiet zit. Als ik op twee devices  een speedtest doe dan is de snelheid opzich prima.  Maar zodra er meerdere devices veel bandbreedte vragen dan dropt de verbinding, aardig vervelend in een Teams meeting, zeker als dat vaker per dag gebeurd.  Aangezien WiFi 6 over OFDMA beschikt, lijkt mij dit een KPN Box 12 een goede oplossing. 

Ik denk dat er dan naar andere oorzaken gezocht moet worden.

De benodigde bandbreedte voor Teams is heel laag dus dat er een overbelasting van wifi zou optreden kan ik me echt niet voorstellen.

Hoeveel wifi apparaten heb je aangesloten?

Want is de snelheid van jouw internetverbinding?