Skip to main content

Hallo, Ik heb een vraag over mijn Thuisnetwerk. Sinds enkele weken moet ik steeds opnieuw

mijn wachtwoord voor de netwerkverbinding opgeven. Jaren goed gegaan. Heb al een reset gedaan

zonder resultaat. Wat kan ik nog meer doen?

Hans.

Hallo @Hans Iesberts 

 

Je bedoelt dat je steeds je WiFi wachtwoord opnieuw moet invoeren?

Vaak kan je dit probleem verhelpen door de WiFi verbinding te verwijderen of te vergeten op het apparaat waar je dat probleem mee hebt.

Daarna het apparaat weer opnieuw verbinden met je WiFi netwerk.


Dank je wel voor de tip. Ik ga het meteen proberen op mijn apparaten.

Ik laat het horen als het probleem is opgelost.


Helaas geen resultaat met deze tip. De Wifiverbinding wordt nog steeds verbroken.

Misschien nog ander tips?


Ik neem aan dat het vinkje bij Automatisch verbinden aanstaat bij de WiFi verbinding op je apparaten?
Gebeurt het verbreken op al je apparaten?

Is er een apparaat bijgekomen of iets veranderd in je netwerk net voor je dat probleem kreeg?

Welk modem van KPN heb je, Experiabox V10, V10A of een Box12?

Heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWiFi's?


Dat klopt het vinkje staat aan bij al mijn apparaten. Het verbreken gebeurt op al mijn

apparaten. iPad -iPhone SE-Macbook Air. Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een

iPhone XR. De mini mac is bedraad maar de Wifi valt daar niet weg. Een oude iMac staat

boven en doet het ook goed op Wifi.

Geen veranderingen in het netwerk totdat de problemen begonnen.

Modem is Experiabox V10A. Geen extra Wifi punten. Sinds deze Experiabox jarenlang

probleemloos gefunctioneerd!

 


De problemen begonnen tegelijk met de ingebruikname van de iPhone XR?
Dan zou je als test daar de WiFi op moeten uitzetten en kijken of de rest dan nog steeds steeds verbreekt.

Ik heb zelf ook hetzelfde probleem gehad dat het aanmelden van 1 specifieke notebook op WiFi ervoor zorgde dat de mobiele telefoons op hetzelfde WiFi punt steeds verbraken. Als de notebook weer uitgezet werd dan was het probleem van verbreken van de mobieltjes ook weg.


Dank je wel! Ik ga het meteen proberen en haal de XR ervanaf.

Je hoort nog van mij


Het ziet er naar uit dat je gelijk had. Na uitzetten van de Wifi van de iPhone XR heb ik nog 2x het

wachtwoord moeten geven maar vandaag de hele dag niet meer. Alle apparaten starten weer normaal op met het netwerk en blijven dit ook gedurende de dag ook doen😊. Geweldig Bedankt voor je advies.Â