Skip to main content
Antwoord

Extern pingen naar nieuwe Experia Box V10 lukt niet meer

• November 6, 2025
  • 10 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hebben sinds gisteren een nieuwe Experia Box (LTE ZTE H369A, Hardware versie V1.00, Software versie V1.01.00T04.4Intermediate). Voorheen gebruikten wij Uptimerobot om te kijken of de internetverbinding actief is en die gebruikt hiervoor een PING. Met het nieuwe modem werkt dit niet meer omdat die geen PING van buitenaf accepteert. Ik kan in de box nergens iets vinden hoe ik wel een ping of ICMP kan toestaan. Weet iemand hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Alex van KPN

Dat kan inderdaad per modem verschillen met de oude software die jouw V10 nu nog heeft. Het goede nieuws is dat we ook met de uitrol gaan beginnen met de nieuwe software voor de V10. Hiermee kun je wél de modem instellen om te pingen. Deze uitrol staat gepland om volgende week te beginnen (week 47), pin me er niet op vast. Het gaat om deze update: Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15, zie vooral kopje Wanneer krijg ik de update

10 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 9, 2025

Hi ​@youtoo1000, welkom allereerst bij onze community.

Ik gebruik zelf het programma PingPlotter om alles te meten. Probeer je verder iets te bereiken wat niet lukt? Je gebruikt ook het juiste IP-adres? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Hallo Alex, wij gebruiken Uptimerobot al enkele jaren naar tevredenheid. Ik heb het juiste IP-adres maar kan er van buitenaf niet naar toe pingen en kan dus niet op afstand zien of de verbinding nog juist is. Ik ben systeembeheerder bij een bedrijf en hou graag dit soort verbindingen in de gaten om te voorkomen dat medewerkers dit moeten gaan melden en ik niet voor verassingen kom te staan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

@youtoo1000 Ik ken de oude firmware niet, maar in de nieuwe KPN firmware kan je onder Beveiliging → Firewall → Modem reageert op pings instellen.

• November 10, 2025

Bij de oude software kan je dat niet activeren. Welk modem had je vroeger dan? Of ben je nieuwe klant? Volgens mij is het altijd al zo geweest bij KPN dat hun routers niet op ping reageren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Hallo Marlon,

Mijn oude Experiabox was defect dus ik heb nu een nieuwe ontvangen. Bij de oude kon ik wel pingen, bij de nieuwe niet.

• November 10, 2025

Mijn oude Experiabox was defect dus ik heb nu een nieuwe ontvangen. Bij de oude kon ik wel pingen, bij de nieuwe niet.

Welke oude had je dan? Had je nog een v8 of v9 ofzo?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Welke oude had je dan? Had je nog een v8 of v9 ofzo?

Dat weet ik niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Dat kan inderdaad per modem verschillen met de oude software die jouw V10 nu nog heeft. Het goede nieuws is dat we ook met de uitrol gaan beginnen met de nieuwe software voor de V10. Hiermee kun je wél de modem instellen om te pingen. Deze uitrol staat gepland om volgende week te beginnen (week 47), pin me er niet op vast. Het gaat om deze update: Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15, zie vooral kopje Wanneer krijg ik de update

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dat kan inderdaad per modem verschillen met de oude software die jouw V10 nu nog heeft. Het goede nieuws is dat we ook met de uitrol gaan beginnen met de nieuwe software voor de V10. Deze uitrol staat gepland om volgende week te beginnen (week 47), pin me er niet op vast maar ziet er nu uit. Het gaat om deze update: Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15, zie vooral kopje Wanneer krijg ik de update

Kan ik met de nieuwe versie wel pingen?

• November 11, 2025

Kan ik met de nieuwe versie wel pingen?

Ja. Nadat je dat aangezet hebt in de webinterface kan dat.