Skip to main content

Erg blij met deze update zodat ik mijn smart apparaten via ‘extra WIFI’ kan verbinden aan een 2.4GHz netwerk. Echter bij het opslaan na het aanzetten van deze extra wifi krijg ik de foutmelding ‘set_extra send error’.

Ik heb mijn experia V10a box gereset, waarna ik enkel mijn netwerk SSID en wachtwoord heb aangepast, verder niet in de instellingen zitten rommelen. Echter nog steeds dezelfde foutmelding.

Iemand een idee hoe mijn extra 2.4GHz netwerk werkend te krijgen? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt

@Vannaah. heb je ook andere browsers geprobeerd en/of de cache van de browser te legen? Werkt het daarna wel?


Is de wifi naam en password van de extra hetzelfde als die van de hoofd wifi naam? Ze moeten allebei eigen unieke naam en password hebben.


Bedankt voor jullie reactie!

@Bart_Z Ik heb deze tips net beide uitgeprobeerd, echter blijf ik dezelfde melding krijgen. Voor de zekerheid ook via mijn mobiel geprobeerd, hier ook dezelfde foutmelding. Ik heb de foutmelding ook gegoogled, echter vind ik geen vergelijkbare foutmeldingen. 

@BruisTablet De wifi naam en wachtwoord verschillen van de hoofd SSID. 

Alle tips zijn welkom!


@Vannaah Vreemde foutmelding, maar kan je het volgende eens proberen:

  1. Reset de extra wifi instellingen ( knop naast "Extra WiFi default settings”)
  2. Druk op de save/opslaan button
  3. Indien er geen foutmelding komt, zet dan eerst de extra wifi aan.
  4. Druk op de save/opslaan button
  5. Indien er geen foutmelding komt, pas je je netwerk naam aan en druk save/opslaan.
  6. Hoor graag het resultaat…….

@Radioman Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb jouw stappen uitgevoerd, waarbij het resetten van de extra wifi instellingen zelf prima ging (laadbalkje tot 100%, hierna de pagina refreshed zoals aangegeven), echter bij het opslaan (dus zonder extra wifi aan te zetten o.i.d. puur resetten, refreshen, opslaan) wederom dezelfde foutmelding set_extra send error.

Wanneer ik in mijn hoofd SSID de default settings terugzet krijg ik deze foutmelding niet en kan ik wel gewoon opslaan. Het lijkt dus enkel bij de extra wifi instellingen fout te gaan. 


@Vannaah Jammer dat de reset van de extra-wifi het probleem niet oplost, want na die reset zou een save/opslaan zonder fouten moeten werken.

Maak je naast het modem nog gebruik van Super-Wifi of Experia-Wifi?

En heb je heel veel aanpassingen gedaan in het modem , kan en wil je een factory reset doen (“Terug naar fabrieksinstellingen”) want daarmee wordt (bijna) alles terug op default gezet!..?


@Radioman Ik heb geen superwifi of experia wifi.

Een factory reset heb ik gedaan voor ik mijn initiële bericht plaatste, daarna enkel mn hoofd SSID en password aangepast, verder nergens in lopen rommelen. Daarom vind ik dit ook zo vreemd.

Bedankt wel voor het meedenken!


@Vannaah Had je de reset via onderstaande uitgevoerd of via de reset pin op het modem?

Probeer nogmaals boven staande “Terug naar fabrieksinstellingen”.

Wanneer het modem weer is opgestart  (eerst natuurlijk weer het modem paswoord aanpassen), “Extra WiFi default settings” reset doen en probeer daarna nogmaals op te slaan. 


@Radioman Ik had het inderdaad met via de reset pin gedaan.

Nu tevens via de door jou uitgelegde methode geprobeerd (terug naar fabrieksinstellingen > wachten > modem password resetten > extra wifi default settings resetten, verder niks anders ingesteld) maar wederom dezelfde foutmelding. Ik snap er niks van. 


@Vannaah Heb je tot nu toe steeds dezelfde PC/Laptop/telefoon gebruikt om de extra wifi setting aan te passen? Indien je de mogelijkheid hebt , probeer nog een ander PC/Laptop/telefoon. 

Krijg je dan nog steeds dezelfde foutmelding dan heb je denk ik alles wel geprobeerd.

Indien een moderator de mogelijkheid heeft om de firmware nog opnieuw te pushen naar je modem zou dat nog een optie kunnen zijn. Zo niet dan zou ik de moderator adviseren om het modem om te ruilen.


@Vannaah  Heb je het modem al eens volledig uit gezet , dus de schakelaar achterop op uit, een minuutje wachten dan weer aan? 


@Vannaah  Heb je het modem al eens volledig uit gezet , dus de schakelaar achterop op uit, een minuutje wachten dan weer aan? 

 

@Radioman ik weet niet hoe, maar die tip van modem uit de stroom halen heeft het opgelost.

Kan het niet geloven maar ik neem het zoals het is. Hartstikke bedankt, je hebt me onwijs geholpen! Topper ben je!


@Vannaah Fijn om te horen dat het probleem opgelost is. Waarschijnlijk zat er intern in het modem wat vast / geblokkeerd en in dit geval heeft het spanningsloos maken van het modem dat verholpen.

Indien je toch weer tegen vreemd gedrag aanloopt , probeer dan eerst de stroom eraf tip voordat je een reset gaat doen.