Skip to main content

Hallo,

Experia Box V10 (KPN Box 10): bij het instellen van frequentie 5 GHz (802.11ac) met bandbreedte 80 MHz kan je kiezen welk kanaal je wilt instellen maar deze kanalen corresponderen met bandbreedte 20 MHz, niet met 80 MHz.

Bijgevoegd een mooi overzicht van de frequentie 5 GHz (802.11ac) met bijgaande bandbreedtes en corresponderende kanalen, via Wiki. Terwijl bij 80 MHz de keuze moet zijn uit kanalen 42, 58 etc, geeft de interface van Experia Box V10 de keuze uit de kanalen 32, 36 etc.

Misschien kan KPN hier meer duidelijkheid bieden ….

Vriendelijke groet,

Rolf

Dat is niet wat je zou verwachten, ​@Rolf Uhlhorn. Welke softwareversie heb jij op de Experia Box V10?

Dat is niet wat je zou verwachten, ​@Rolf Uhlhorn. Welke softwareversie heb jij op de Experia Box V10?

Dank je wel voor je reactie, Denise.

Ik heb kort terug een update gehad, dus de nieuwste software met een nieuwe interface dat met het spectrum de mogelijkheid geeft om te zien welke kanalen druk bezet zijn met de kanalen van de buren. Dit maakte dat ik het niet op automatisch zet om het kanaal te selecteren maar dit handmatig wil doen, waarop ik stuit op dit vraagstuk.

Bijgevoegd screenshot van de 5 GHZ-kanalen, 802.11ac, op 80 MHz, die dus corresponderen met 20 MHz. 

We gaan dit sowieso ook even navragen. Maar om uit te sluiten dat het een weergave dingetje is: heb je je modem al eens herstart na de update?

We gaan dit sowieso ook even navragen. Maar om uit te sluiten dat het een weergave dingetje is: heb je je modem al eens herstart na de update?

Ja, in de zin van stekker eruit en weer erin na paar minuten. Dank je wel voor alle genomen en te nemen moeite.

Ja, dat is inderdaad een herstart. Goed om te weten. Dan wacht ik reactie van mijn collega's af.

Zoals beloofd nog de terugkoppeling: Dit is een weergave fout. Onder water werkt het wel goed. Is bekend en wordt aan gewerkt. 😊

Zoals beloofd nog de terugkoppeling: Dit is een weergave fout. Onder water werkt het wel goed. Is bekend en wordt aan gewerkt. 😊

Fijn om te horen. Dank je wel voor alle genomen moeite, Denise (& collega's).

Vriendelijke groet,

Rolf

Reageer