Skip to main content
Vraag

FRITZ!Box 5690 XGS aanmelden lukt niet: aanmeldwebsite offline

• August 19, 2026
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik probeer mijn fritzbox 5690 xsg aan te melden, alleen de website is al 24 uur offline. Via de terugbelfunctie krijg ik medewerkers aan de telefoon die hier niets vanaf weten helaas. Ze stellen het over een dag of 2 nog eens te proberen. Heeft iemand een idee hoe lang deze aanmelding site er al uit ligt? En is er een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb het het geprobeerd op mijn iPhone 15, ipad a16 en op een oudere MacBook Pro. Bvd Hendrik 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

Hi ​@HP wing, welkom allereerst bij onze community. 

Ik probeer dit hier nu ook, maar ik heb thuis een KPN modem dus dat wordt hem niet. Ik denk echter graag mee. 

Voor de zekerheid, je doet dit op de juiste pagina? Namelijk: Eigen apparatuur instellen en gebruiken. Zo ja, wat gebeurt er precies en wat krijg je te zien? Zou je hier een screenshot willen plaatsen? 

Dan kan ik dit bij de juiste mensen neerleggen om te zorgen dat het weer werkt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 23, 2026

Hallo Alex, ja op die pagina en krijg dan de volgende melding:

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Hallo Alex, ja op die pagina en krijg dan de volgende melding:

Lekker dan, daar zit je dan met je fritzbox.

Maar waar heb je hem gekocht? Fritzshop heeft wel goede support of  bij fritzbox zelf?

FRITZ!Box 5690 Pro | FRITZ!Box am KPN-Glasfaseranschluss einrichten

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • August 24, 2026

Maar waar heb je hem gekocht? Fritzshop heeft wel goede support of  bij fritzbox zelf?

FRITZ!Box 5690 Pro | FRITZ!Box am KPN-Glasfaseranschluss einrichten

Die instructies werken alleen voor AON. Met XGS-PON moet je je modem aanmelden op https://kpn.com/sip of https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials (Ja, de voip credentials pagina is om een of andere reden ook degene die je nodig hebt voor het aanmelden van een eigen ONT). En die is dus gebugd

Wat je eventueel kan proberen is een nieuw KPN ID aanmaken en alleen je internet verbinding koppelen. Daarna kan je kijken of de pagina wel werkt. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Kijk daar heeft TS wat meer aan 👍