Skip to main content

Ik had XS4ALL en nu KPN. Sindsdien is de wifi extreem langzaam en onbetrouwbaar.

Ik lees dat een mogelijke stap is om de FritzBox in te stellen met de Wizard voor KPN.

Echter, KPN is geen optie in de lijst met service providers.

Hoe is dit op te lossen?

 

Hallo @Mathijs79 , misschien de firmware van de FritzBox even bijwerken?

 


Een 7360 is wel een heel oud beestje. 100mbps poorten en alleen wifi 2.4ghz. ik zou XS4ALL eens vragen of ze hem om willen ruilen.


Werkt bekabeld internet wel goed?


Je moet de in de instelling ook toestaan dat de provider updates maakt in de fritzbox, als het werkt, en nog ondersteund wordt, dan verschijnt KPN daar dan door een automatische update.


Bedankt voor de reacties. Ik stap over naar Ziggo. Ben duidelijk veel te lang gedachteloos bij dezelfde aanbieder blijven hangen...


Bedankt voor de reacties. Ik stap over naar Ziggo. Ben duidelijk veel te lang gedachteloos bij dezelfde aanbieder blijven hangen...

Huh? Je stelt een vraag en binnen een uur na je vraag stap je over naar Ziggo? Leg eens uit.…

PS ik hoop dat je nog coax hebt liggen?


Bedankt voor de reacties. Ik stap over naar Ziggo. Ben duidelijk veel te lang gedachteloos bij dezelfde aanbieder blijven hangen...

Huh? Je stelt een vraag en binnen een uur na je vraag stap je over naar Ziggo? Leg eens uit.…

PS ik hoop dat je nog coax hebt liggen?

Wat zou ik met coax moeten?

Reden voor overstap:

  • Ik zat bij XS4all dus KPN is ook een overstap, in dat geval gedwongen.
  • Alles zou blijven werken zoals het deed maar in plaats daarvan is de verbinding naar  onwerkbaar langzaam verslechterd.
  • Dit schijnt te liggen aan functionaliteit van de Fritzbox die door KPN op afstand is uitgezet.
  • Ik zou dus bij KPN achter een nieuw modem aan moeten en ik heb geen zin om daar energie in te steken.

Een 7360 is wel een heel oud beestje. 100mbps poorten en alleen wifi 2.4ghz. ik zou XS4ALL eens vragen of ze hem om willen ruilen.

Dat kan dus niet, er is geen XS4all meer. En hier hadden ze zelf wel een keer mee mogen komen, in plaats van het ding op afstand af te schrijven.


Een 7360 is wel een heel oud beestje. 100mbps poorten en alleen wifi 2.4ghz. ik zou XS4ALL eens vragen of ze hem om willen ruilen.

Dat kan dus niet, er is geen XS4all meer. En hier hadden ze zelf wel een keer mee mogen komen,

Dat doet geen enkele provider. Geen klachten, dan gaat het goed. Dus waarom dan wat veranderen?

in plaats van het ding op afstand af te schrijven.

Dat heeft KPN niet gedaan. Dat is onzin. 


  • Dit schijnt te liggen aan functionaliteit van de Fritzbox die door KPN op afstand is uitgezet.
  • Ik zou dus bij KPN achter een nieuw modem aan moeten en ik heb geen zin om daar energie in te steken.

Ik ben ook XS4ALL overstapper, maar weet nog de nachtmerries van vroeger van ZIGGO en Freedom(internet is ok maar tv...), dus heb er alles aan gedaan om het bij KPN geregeld te krijgen. heb daarvoor zelf een Fritzbox 7530AX (125euro) voor aangeschaft en de fritz repeater infrastructuur daarachter laten bestaan. Loopt als een zonnetje. Ben nu 15 euro in de maand goedkoper uit dus die FB is met een jaar terugverdiend.

“Dit schijnt te liggen aan ..” is een aanname, en ik heb daar zelf geen enkel bewijs van gezien, ben benieuwd wat jij weet 🙂 De 7360 komt uit 2012, je kunt daar niets moderns meer van verwachten, support van KPN (en xs4all) al zowiezo niet.

Neem aan dat je net als ik de keuze hebt gehad om voor 7.50per maand een nieuwe FB te huren ? Dan zit je qua kosten nog op het bedrag van XS4All van vroeger. Best kans dat het dan weer werkt.

 


De 7360 wordt niet meer bijgewerkt maar is nog steeds een prima apparaat, maar ik ben al lang niet meer bekend met de DSL prestaties.

Via “Other Internet service provider” met het toch wel mogelijk zijn.

En anders, kun je ‘m achter je huidige modem hangen, met instelling :

“Connection to an external modem or router

Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.”


Ben het daar niet mee eens, het is een verouderde router, doet 10 MB/s ipv de 100 wat nu de norm is, max wifi versie b/n je gaat daar geen goede performance mee krijgen. Verwen jezelf en koop een apparaat dat niet 10 jaar oud is. 
weet niet hoe je aan de DSL hangt, maar ook daar zijn enorme slagen gemaakt. 


De 7360 is niks meer prima aan, echt tijd voor een andere.

Maar als gemigreerde XS4ALL klant vind ik dat je gewoon recht hebt op een vervangende Fritzbox, dus een 7590 zonder 7.50 er voor te betalen, je betaald toch al meer als XS4ALL klant dan een vergelijkbaar KPN abonnement, daar kreeg je ook “first class internet” voor.


Dat ben ik zeker met je eens. Je zou wel weer gewoon een up to date modem moeten hebben. 7583 of 7590 afhankelijk van je lijn. Waarom zou je anders de premium betalen.

ik ben overgestapt naar Hussel, dat is in basis 15€/m goedkoper dan XS4all was, je kunt Hussel upgraden tot het oude XS4all niveau, dus met Fb, met extra support etc en dan zit je weer ongeveer op de XS4all prijs, en dan krijg je wel een nieuwe FB.

Of je zorgt voor die 15€/m dat je het zelf regelt.

 


Een 7360 is wel een heel oud beestje. 100mbps poorten en alleen wifi 2.4ghz. ik zou XS4ALL eens vragen of ze hem om willen ruilen.

Dat kan dus niet, er is geen XS4all meer. En hier hadden ze zelf wel een keer mee mogen komen, in plaats van het ding op afstand af te schrijven.

 

Hoi @Mathijs79, zolang je nog een XS4ALL abonnement hebt ben je nog steeds XS4ALL klant ondanks dat het nu bij KPN onder gebracht is. Wat ik je dan ook wil aanraden is om even te bellen met XS4ALL op 020 398 76 66. Dan kan er meegekeken worden en komt er vast een passende oplossing.