Skip to main content

Goedenavond,

Sinds de Box 12 firmware update werkt mijn Orbi systeem voor geen meter meer. Ik wil tijdelijk de Wifi van KPN aanzetten, maar het schuifje om wifi aan te zetten is niet aanwezig! Iemand enig idee?
Het wifi lampje op het modem brand wel. Met het knopje aan de zijkant kan ik alleen de wifi uitzetten, niet aan. Frustrerend dit.

 

Alvast bedankt,

Martijn

@TinusNL je kunt het als het goed is op 2 plekken vinden:

in het hoofdmenu (overzicht pagina): 

 

en inderdaad in het submenu wifi netwerk, tabblad wifisignaal: 

 


@joey92 Dank voor je reactie. De algemene wifi vinkjes staan aan:

 

Maar geen vinkje/schuifje bij het algemene wifinetwerk KPNBF46B6…

Ik heb nu de ‘extra wifi’ maar aangezet, daar is het vinkje wél aanwezig. Toch vreemd..

Groeten,
Martijn


je kunt eens proberen de wifi een reset te geven via instellingen en dan onder systeem.


Gedaan, veranderd niks aan de situatie. Ik gebruik voorlopig de extra wifi wel.

Dank voor je reacties!


Dat ziet er niet goed uit als deze situatie langer dan enkele minuten aanhoudt. Dat hoofd wifi netwerk moet standaard aan staan. Als die v12 zo is opgekomen na de software update van oud naar nieuw dan gaat er blijkbaar wat mis met de instellingen die uitgelezen worden. 

De fabrieksreset lijkt me het enige dat hier uitweg kan bieden, anders moet er denk een ander modem worden aangeboden door KPN.


@TinusNL Welkom op het forum. 

Wat balen dat na de update je Orbi systeem niet goed meer werkt. En wat vreemd dat het niet lukt om de wifi van de Box 12 aan te zetten. 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat het na een harde reset van de Box 12 nog niet lukt om wifi aan te zetten? 

Mocht dat het geval zijn, heb je dan een mogelijkheid om alle andere apparatuur van de Box 12 af te koppelen. En hierna de reset uit te voeren? 

Ik ben benieuwd of het dan wel weer lukt om de wifi aan te zetten. 


Hi Rutger,

Ik heb geen harde reset / factory reset uitgevoerd van de box 12. De extra wifi was voor mij tijdelijk voldoende.

Inmiddels heb ik het orbi systeem weer aan de praat en heb alle wifi van box 12 weer uitgezet.

 

Groeten,

Martijn