Skip to main content
Beantwoord

Herhaaldelijke netwerkproblemen met V12, ook bekabeld

• September 23, 2026
  • 78 reacties
  • 970 keer bekeken

Toon eerste bericht

78 reacties

• Topper
  • October 10, 2026

Ik weet waar ik het over heb. Ik weet echt.wel hoed een DHCP server werkt. D.w.z. als hij doet wat hij behoort te doen. Ze hebben niet voor niets een monteur gestuurd! En de monteur begreep het gelukkig ook. Sterker nog; hij was het met me eens! En aangezien jij NIET van KPN bent, wil ik met jou hierover ook niet verder in discussie gaan....

Nou, succes dan met je DHCP probleem. Ik heb niemand anders daarover gehoord in deze discussie dus daarom was ik zeer benieuwd naar de details.

• Deelnemer
  • October 10, 2026

Hallo allen,

ik heb precies dezelfde problemen als iedereen hier beschrijft: wegvallende verbinding met internet, daarna gaan SW2 punten offline. Een maand geleden duurde het 30 seconden, de laatste tijd wel 2 of 3 minuten. Box 12 verbinding met WAN blijft volgens het panel gewoon online. Nogmaals alles wat ik lees is 100% herkenbaar. Ik ben niet supertechnisch maar heb wel PingPlotter aangezet en daar zie ik de verbinding in afgelopen 2 weken zeker 8-10 per dag wegvallen voor gemiddeld 2 -3 minuten. 

Nu het gekke: ik heb de oude firmware op de box 12 (V12.C.25.08.16) en op mijn SW2 punten (SW2.C.26.04.04). Die firmware van de SW2’s is dus nieuwer dan de Box12. Ik dacht dat dit het probleem was met een achterlopende Box12 firmware en wilde KPN vragen of deze geupdate kon worden maar na de berichten hier ga ik twijfel. Graag jullie advies/mening. 

Oh en nog 1 observering: als het internet wegvalt is dat zowel de SW2 verbindingen als het bekabelde internet maar het lijkt er op dat ALLEEN de wifi op de box12 zelf wel blijft werken. Het is moeilijk vast stellen omdat het niet altijd duidelijk is welk device op de box12 verbinding zit en welke op een SW2 verbinding maar zou dit kunnen? 

dank

• Deelnemer
  • October 10, 2026

Kogel door de kerk: ik heb mijn KPN-abonnement opgezegd! Als ze niet willen luisteren, moeten ze het maar voelen in hun portemonnee.