Hallo,
Ik ben Rob, een gepensioneerde Senior IT Auditor, en ben sinds 5 Maart klant van KPN met Internet, Digitenne en TV. Ik ben naar KPN gekomen ivm het glasvezel netwerk. Internet en TV voor thuis, Digitenne voor de camper.
Ik heb nu nog een aansluiting op het koper network maar omdat ik bijna naast het wijkpunt woon haal ik continue zelfs meer de maximale up en download snelheid voor mijn adres, desalniettemin plan ik de overstap naar glas om klaar voor de toekomst te zijn.
Mijn aansluit pakket bestond een Experia v12b en 2 SuperWifi 2 devices plus de nodige kabels, adapters en afstandsbedieningen. Het aansluiten verliep redelijk vlot en werkt goed.
De software op de Experia box (SGEJ1000060) valt enorm tegen komende van een Fritz!box 76xx. Problemen met verbinden ivm beveiliging, een spartaanse UI, het ontbreken vaan een firewall, beperkte management en audit functionaliteit etc.
Na wat lezen op deze community blijkt er een verbeterde versie van de software te zijn die automatisch uitgerold wordt. Echter nu 3 weken later draai Ik nog steeds met versie SGEJ1000060E.
Nu mijn vraag: Hoe kan ik deze update forceren? ik de box al twee of drie keer express opnieuw opgestart maar wat ik ook doe het blijft SGEJ1000060. Een factory reset zie ik niet zitten ivm de aanpassingen die ik gemaakt heb.
Alvast bedankt voor jullie support.
Groet,
Rob