Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de KPN Box 12 updaten met de meest recente software?

• March 23, 2026
  • 4 reacties
  • 96 keer bekeken

Voor mijn glasvezelaansluiting gebruik ik een eigen modem (FRITZ!Box 7590). De KPN Box 12 staat in de meterkast als "reserve" en af en toe sluit ik de Box 12 even aan om te kijken of alles werkt.

Kortom: de Box 12 is niet continu online en ik vermoed dat ik niet de meest recente software heb; daarom:

Wat ik eigenlijk de meest recente software voor de KPN Box 12?

Hoe kan ik een update naar de meest recente software forceren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@langeman ,

De huidige versie is V12.C.25.08.16.

Je zult de Box 12 een tijdje aangesloten moeten houden als je de update wilt binnenhalen. Dat gaat dan verder automatisch. Je kunt niet zelf de update starten.  

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Het modem herstart automatisch na de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. 

Je kunt zelf zien of jouw Box 12 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar mijnmodem.kpn, 192.168.2.254 of instellen.local. Op de inlog pagina wordt de Softwareversie weergegeven.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 23, 2026

Hallo ​@langeman ,

De huidige versie is V12.C.25.08.16.

Je zult de Box 12 een tijdje aangesloten moeten houden als je de update wilt binnenhalen. Dat gaat dan verder automatisch. Je kunt niet zelf de update starten.  

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Het modem herstart automatisch na de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. 

Je kunt zelf zien of jouw Box 12 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar mijnmodem.kpn, 192.168.2.254 of instellen.local. Op de inlog pagina wordt de Softwareversie weergegeven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

Dank voor je antwoord. Voor wat betreft "een tijdje aangesloten moeten houden":

Uit de rest van de reactie maak ik op dat ik de Box 12 dus beter een nacht gekoppeld kan houden. Ergens in de loop van de nacht zou een update moeten volgen dan?

Mja, dat is toch wat meer dan even 15 minuten testen….

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Klopt, minimaal één nacht. En dan daarna checken of de update is gelukt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

Dank! Ik ga het eens proberen.