Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik een IP adres (bon terminal en bonprinter) vast instellen op mijn KPN Box?

• January 21, 2025
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik wil mn bonprinter en mn pinterminal vastzetten op de modem met een IP adres. Zodat na een internetstoring ik meteen weer kan pinnen.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Er zijn voor de Box 12 twee mogelijkheden afhankelijk van welke software er actief is:

KPN Box 12: DHCP binding / vast IP instellen of Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo en welkom op de KPN Community ​@karcazar. Voor datgene dat jij graag wil instellen is het om hulp te bieden wel van belang te weten welk type modem jij van KPN in gebruik hebt. In de Community kennisbank kun je onder het onderwerp Modems voor elk modem vinden hoe je vaste IP adressen kunt instellen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2025

Hoi Jeroen, 

Dank voor je reactie. Ik heb deze modem, zie foto. Kun je me de link doorgeven waar ik voor deze modem het IP adres kan vastzetten?

Met vriendelijke groeten, Karel 

Forum|alt.badge.img+3

Mocht je een Box 12 hebben met de oude firmware (die hopelijk ooit geupdate wordt) dan kun je het op deze manier doen:

Login op je modem via https://192.168.2.254/2.0/gui/#

Klik op My Modem

Klik nu op LAN IPv4 en scroll naar beneden.

Klik nu op Add Reserved Address

Klik nu op de dropdown lijst bij Add MAC Address en selecteer hier het apparaat waarvan je een vast IP adres wilt instellen. Het MAC address wordt nu ingevuld, en je kunt nu zelf het IPv4 Address toekennen dat je wilt gebruiken voor je apparaat.

Herhaal deze stappen voor elk apparaat.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Er zijn voor de Box 12 twee mogelijkheden afhankelijk van welke software er actief is:

KPN Box 12: DHCP binding / vast IP instellen of Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen