Skip to main content

Hoi,

 

Zoals de titel al aangeeft, graag zou ik een spawn/mirror port willen gebruiken op mn kpn router zodat ik de mogelijkheid heb om een IDS eraan te hangen. Wordt dit ondersteund door de KPN router? Ik kan het niet terug vind op web interface maar wie weet moet iemand een knopje omzetten aan de KPN kant. 

Hallo @Smulmeister kun je even kort en bondig in gewoon Nederlands uitleggen waar we het hier over hebben?

 


Hallo @Smulmeister kun je even kort en bondig in gewoon Nederlands uitleggen waar we het hier over hebben?

Ik weet het ook niet precies. Maar ik gok met 99 % zekerheid dat het niet kan 😄


Hallo @Smulmeister 

 

Dat zit niet in de KPN routers voor zover ik weet.

Je kan er een switch achter hangen die het ondersteunt, dan kan je daarop port mirroring instellen.

 

@JanD IDS is Intrusion Detection System: https://nl.wikipedia.org/wiki/Intrusion_detection_system


@JanD Ik denk dat als je de vraag niet begrijpt, je het antwoord ook niet kan geven. Toch bedankt voor je reactie!


Hallo @Smulmeister 

 

Dat zit niet in de KPN routers voor zover ik weet.

Je kan er een switch achter hangen die het ondersteunt, dan kan je daarop port mirroring instellen.

 

@JanDIDS is Intrusion Detection System: https://nl.wikipedia.org/wiki/Intrusion_detection_system

 

Ja deze optie had ik ook al in mn hoofd zitten, maar zou toch een stuk makkelijker zijn als de modem zelf het ondersteunt. 


@JanD Ik denk dat als je de vraag niet begrijpt, je het antwoord ook niet kan geven. Toch bedankt voor je reactie!

Toch graag even een uitleg @Smulmeister , ik beoordeel dan zelf wel of ik het ga begrijpen of niet.

 


Ja deze optie had ik ook al in mn hoofd zitten, maar zou toch een stuk makkelijker zijn als de modem zelf het ondersteunt. 

Dat zou i.d.d. makkelijker zijn.

Dan zou je een eigen router moeten gebruiken, ik gebruik zelf een Ubiquiti USG-3P waar IDS/IPS al in zit, ik heb daarop IPS aanstaan.

Als je alleen internet hebt van KPN heb je een aardige keuze wat routers betreft, met IPTV erbij wat minder, zie ook dit topic:

 


Hoi,

 

Zoals de titel al aangeeft, graag zou ik een spawn/mirror port willen gebruiken op mn kpn router zodat ik de mogelijkheid heb om een IDS eraan te hangen. Wordt dit ondersteund door de KPN router? Ik kan het niet terug vind op web interface maar wie weet moet iemand een knopje omzetten aan de KPN kant. 

KPN v10 modem daar kan mirror port functie via de web interface worden aangezet op 1 van de ethernet poorten. Alle verkeer door de router is dan te zien. Alle andere modellen kunnen dit niet.