Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het thuisnetwerk IP adres instellen op de Box 12?

  • 12 September 2024
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Recentelijk overgestapt op KPN en een SAGEMCOM modem gekregen met Software versie SGEJ1000060E.

Ik wil dat het modem ip adressen uitdeelt in de 192.168.1.* range maar hij staat standaard ingesteld op 192.168.2.*

Ik log in als admin.

OP de Home pain van het modem (mijnmode.kpn) klik ik op ‘My Modem’ en krijg het overzicht van de ingestelde waarde. Vervolgens klik ik op ‘LAN IPv4’ en zie een veld waar het ip-adress en de DHCP range staan, maar ik kan die niet wijzigen (uitegrijsd)

 

Hoe kan ik het modem op 192.168.1.* laten staan en ip adressen uitdelen

Dat kan niet. Niet met de firmware die u er op heeft staan. KPN is bezig met het uitrollen van nieuwe firmware. Maar dat gaat heel langzaam bij KPN. Het kan nog maanden duren voordat u die nieuwe firmware krijgt.


Dank voor je antwoord!

Wat slecht geïmplementeerd, zeg! Ik had van KPN een wat ander technische volwassenheid verwacht. Rest mij niets anders dan al mijn devices handmatig om te zetten...


Zet die apparaten dan gewoon allemaal op DHCP. En geef ze dan in de KPN Box een vast ip.


Ook gedaan Nick83. Maar ik heb nogal wat raspberries en Arduino’s rondslingeren. Die hadden allemaal een fixed IP (dacht ooit dat het makkelijk was….) en aangezien die op een ander subnet zitten kan ik die niet via ssh of anders benaderen. Dus ik heb gisteren, gewapend met desktop en ethernet kabel , de Raspberri’s opnieuw moeten configureren en de arduino’s opnieuw moeten laden. Afijn, de boel werkt, maar ik vind het wel een afgang dat anno 2024 je geen wijzigingen in de config van een router kan aanbrengen….


Reageer