Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het Wifi wachtwoord en eventueel de netwerknaam veranderen?

• 31 januari 2023
  • 5 reacties
  • 9274 keer bekeken

Het is vast niet de slimste vraag. Ik wil graag het wachtwoord in mijn experia box 10 veranderen. ( ga er van uit dat de WPA  code op het toestel het wachtwoord is ) Nu was ik in de Tool van KPN waar je het kan veranderen, alleen vraag ik mij af. Moet ik er dan het woord WPA voor zetten ? De SSID stat al ingevuld, kan ik deze gewoon weghalen en een andere naam er in zetten of loopt alles dan in de soep. Bedankt

Beste antwoord door Marcia van KPN

Is jouw KPN modem voorzien van de KPN Software, dan kan je nu makkelijk via de MijnKPN app in een paar stappen de wifinaam en het wifiwachtwoord van jouw modem wijzigen:

• Ga naar de MijnKPN app
  • Ga naar Mijn wifinetwerk
  • Als je de app voor het eerst gebruikt, vul je 1 keer het modemwachtwoord in. Dit is niet het wifiwachtwoord. 
  • Ga naar instellingen
  • Ga naar Wifi instellingen
  • Pas het Wifinaam en wachtwoord aan
  • Klik op toepassen.

Klaar met instellen? Vergeet niet om je apparaten opnieuw te verbinden met de wifi.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• 0 reacties
  • 31 januari 2023

Hallo @oudorper als je het wachtwoord en de naam (SSID) van de wifi wilt veranderen binnen het modem, kan dat gewoon. Vergeet niet op bevestigen/opslaan/apply te klikken.

Kies bij de beveiliging niet voor WPA, maar uitsluitend voor WPA2, dat is het meest veilig.

• Auteur
  • 3 reacties
  • 31 januari 2023

Goedemiddag, ik heb zowel de SSID als het wachtwoord veranderd, dit werkt prima maar …… Ondanks dat is nog steeds het vorige netwerk ( volgens de stickers op achterkant modem, actief en beschikbaar. Maar omdat mijn buren mijn netwerk (mis) gebruiken wil ik dit dus stoppen

• 0 reacties
  • 31 januari 2023

Maar omdat mijn buren mijn netwerk (mis) gebruiken wil ik dit dus stoppen

Direct je modem-wachtwoord en je wifiwachtwoord veranderen, dan kunnen ze er niet meer bij.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8094 reacties
  • 2 februari 2023

Hi @oudorper! Domme vragen bestaan hier niet. 😉 Logisch juist dat je dit duidelijk wilt hebben.

Even voor het overzicht en de handigheid nog. Je kunt je wifinaam en wachtwoord aanpassen via:

Hopelijk lukt het op één van deze manieren! Zo niet, laat het gerust weten. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 31106 reacties
  • Antwoord
  • 21 juli 2025

Is jouw KPN modem voorzien van de KPN Software, dan kan je nu makkelijk via de MijnKPN app in een paar stappen de wifinaam en het wifiwachtwoord van jouw modem wijzigen:

• Ga naar de MijnKPN app
  • Ga naar Mijn wifinetwerk
  • Als je de app voor het eerst gebruikt, vul je 1 keer het modemwachtwoord in. Dit is niet het wifiwachtwoord. 
  • Ga naar instellingen
  • Ga naar Wifi instellingen
  • Pas het Wifinaam en wachtwoord aan
  • Klik op toepassen.

Klaar met instellen? Vergeet niet om je apparaten opnieuw te verbinden met de wifi.