Skip to main content

Het is vast niet de slimste vraag. Ik wil graag het wachtwoord in mijn experia box 10 veranderen. ( ga er van uit dat de WPA  code op het toestel het wachtwoord is ) Nu was ik in de Tool van KPN waar je het kan veranderen, alleen vraag ik mij af. Moet ik er dan het woord WPA voor zetten ? De SSID stat al ingevuld, kan ik deze gewoon weghalen en een andere naam er in zetten of loopt alles dan in de soep. Bedankt

Hallo @oudorper als je het wachtwoord en de naam (SSID) van de wifi wilt veranderen binnen het modem, kan dat gewoon. Vergeet niet op bevestigen/opslaan/apply te klikken.

Kies bij de beveiliging niet voor WPA, maar uitsluitend voor WPA2, dat is het meest veilig.

 


Goedemiddag, ik heb zowel de SSID als het wachtwoord veranderd, dit werkt prima maar …… Ondanks dat is nog steeds het vorige netwerk ( volgens de stickers op achterkant modem, actief en beschikbaar. Maar omdat mijn buren mijn netwerk (mis) gebruiken wil ik dit dus stoppen


Maar omdat mijn buren mijn netwerk (mis) gebruiken wil ik dit dus stoppen

Direct je modem-wachtwoord en je wifiwachtwoord veranderen, dan kunnen ze er niet meer bij.

 

 


Hi @oudorper! Domme vragen bestaan hier niet. 😉 Logisch juist dat je dit duidelijk wilt hebben.

Even voor het overzicht en de handigheid nog. Je kunt je wifinaam en wachtwoord aanpassen via:

Hopelijk lukt het op één van deze manieren! Zo niet, laat het gerust weten.