Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn wasdroger via WPS koppelen aan het 2,4 GHz netwerk?

• June 3, 2026
  • 11 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb een wasdroger die alleen via WPS gekoppeld kan worden en werkt alleen op 2,4 GHz Extranetwerk op mijn Experia Box 10. Hoe stel ik dit in?

11 reacties

• June 3, 2026

Beste ​@GHarrySch , zorg dat WPS aangevinkt staat in het menu van de modem.

Druk de WPS knop in op de modem tot het lampje gaat knipperen, activeer WPS binnen de droger en beide apparaten proberen verbinding te maken.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Dank, Jan. In dat geval koppelt het apparaat aan het 5 GHZ netwerk.

• June 3, 2026

Dat is toch ook goed, perfect zelfs ​@GHarrySch 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja dat zou indien de wasdroger het ondersteunt geen verschil mogen maken ​@GHarrySch. Functioneert alles naar wens? Als we nog wat kunnen doen laat het weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

De bij behorende app werkt alleen met 2,4GHz.

• June 5, 2026

De bij behorende app werkt alleen met 2,4GHz.

Beste ​@GHarrySch in dat geval kun je niet van de WPS knop gebruik maken, maar kun je binnen de modem de extra wifi aanzetten en daarbinnen de 2,4-band activeren en daarmee verbinden d.m.v. wiifinaam opzoeken en daarmee verbinden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

WPS gaat alleen voor hoofd-wifi, niet voor extra-wifi of gast-wifi

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Dank voor de reacties.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Er is dus geen oplossing.

• June 5, 2026

Er is dus geen oplossing.

Beste ​@GHarrySch die oplossing is er en wordt dus gegeven, alleen niet via WPS.

Het is gelukkig geen halszaak, mijn wasdroger is al 15 jaa oud en werkt nog steeds goed zonder wifi.😎

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je zou inderdaad handmatig een netwerk kunnen maken die uitzendt op de 2.4 GHz band. Uitleg daarover kan je hier vinden:

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Dank je. Dit heb ik gedaan. Maar nogmaals: ik kan mijn droger alleen koppelen met wps. De wps-knop werkt alleen bij het 5GHZ netwerk.