Skip to main content
Vraag

Hoe zet ik de Wifi van mijn KPN Box 12 geheel uit?

• January 31, 2026
  • 2 reacties
  • 9 keer bekeken

HertogBas
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Omdat ik nu andere wifi versterkers heb (te vaak gedoe met de oude) wil ik nu de wifi op mijn modem uitzetten. Maar wat ik ook doe niks heeft effect.

Ik heb de knop aan de zijkant van het modem ingedrukt. Ik heb het in de interface uitgezet. Ik heb het hele tijdschema zo ingesteld dat wifi altijd uit zou moeten zijn. Specifiek bij gastennetwerk en extra netwerk ook alles uitgezet. Netwerk naam verbergen heb ik ook geprobeerd maar de wifi van het KPN modem blijft zichtbaar en ook het gastennetwerk en extra netwerk.

Zitten deze opties in het modem er voor de sier op of zie ik over het hoofd? Maar de optie wifi uit zet de wifi dus niet uit.

2 reacties

• January 31, 2026

Als je de stekker uit het stopcontact trekt, zijn de netwerken dan wel weg?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 31, 2026

Hallo ​@HertogBas ,

De clou is dat je één WiFi-punt bekabeld aansluit op jouw modem. 

Dit is de instructie:

Bron:

Wifi in z'n geheel uit- of aanzetten

Wil je geen gebruik maken van de wifi van het modem zelf, omdat je bijvoorbeeld wifipunten van een andere fabrikant gebruikt? Dan kun je met het schuifje de wifi van het modem uitzetten.

Gebruik je Wifipunten van KPN? Dan krijg je vervolgens deze pop-up:

Hier moet je dan de keus maken of je wifi wilt uitzetten alleen op je modem, of ook op alle KPN Wifipunten.

Kiezen voor ‘Alleen dit apparaat’  zorgt ervoor dat je Wifipunten nog wel wifi uitzenden. Een ervan moet dan wel bekabeld worden aangesloten.

Wel is het zo dat ook in dit geval je modem de master blijft van het netwerk. Dus aanpassingen in de wifi-instellingen doe je alsnog op je modem