Skip to main content
Antwoord

Hoe zet ik de firewall uit?

• November 8, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe zet ik mijn firewall uit op mijn modem

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Yoja, leuk dat je ons hebt weten te vinden met je vraag 😊
Ik zie dat al uit is gelegd dat het niveau van de firewall aan te passen is, helemaal uitschakelen is niet mogelijk. In het volgende artikel lees je alles over de firewall van de KPN modems, en zie je hoe je instellingen aanpast: 

Weet je zo voldoende? Mocht je hier nog meer vragen over hebben, dan horen we ze graag!

5 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Waarom wil je die uitzetten? 

Ik ga er gemakshalve vanuit als je voldoende weet hebt wat de firewall op de modem doet en waarvoor deze dient je ook weet hoe je deze uit moet zetten. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 8, 2025

Die kun je niet uitzetten ​@Yoja 

Forum|alt.badge.img+7
  • November 8, 2025

Misschien kan je de firewall beveiliging op “standaard” zetten. 

• November 8, 2025

Als je hem op Standaard zet, dan staat die feitelijk uit. Dan houd die geen enkel verkeer meer tegen wat van binnen naar buiten wil.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Welkom op de community ​@Yoja, leuk dat je ons hebt weten te vinden met je vraag 😊
Ik zie dat al uit is gelegd dat het niveau van de firewall aan te passen is, helemaal uitschakelen is niet mogelijk. In het volgende artikel lees je alles over de firewall van de KPN modems, en zie je hoe je instellingen aanpast: 

Weet je zo voldoende? Mocht je hier nog meer vragen over hebben, dan horen we ze graag!