Skip to main content

Nieuwe firmware Experia v10 voor meer gebruiksgemak en klantplezier (lees: KPN heeft het voor zichzèlf makkelijker gemaakt om klanten met issues te helpen door op ALLE modems dezelfde beheerdersomgeving te plempen). Uitgangspunt was vermoedelijk dat customer service niet zoveel verstand van verschillende apparaten hoeft te hebben, dus heb je je helpdesk sneller gevuld met simpersoneel.  

Maar guess what? Meer issues voor de tweakert!! 
uiteraard is er altijd een work-around, zo zou ik mijn extra netwerk kunnen aanwenden voor 5G, maar ja, iets wat eerst wel op het hoofdwifinetwerk mogelijk was, nu ineens onmogelijk maken is echter voor de klant géén vooruitgang. Want wat nou als ik apparaten via 5G toegang wil verschaffen tot mijn LAN?(want Extra Wifi is juist om apparaten búiten je LAN te houden, dus dan gaat die work-aroundvlieger niet op! Of heb ik het niet goed gelezen?!) 

En ja, ik heb een rekening open staan maar dat is voor KPN Mobiel dus ik ervaar een issue op KPN Thuis helaas voor jullie níet als vergeldend karma voor die openstaande calculatie.
Sterker, nog ik moet nu nog maar ff zien hoeveel moeite ik voor die betalingsregeling ga doen, want ja, het si al duur zat voor ietrs wat er gewoon ligt. En elektriciteit = alles en overal, misschien zit ik wle niet zo op extraatjes en cadeautjes te wachten. Marketinggrappen kosten ook veel geld, en ja je moet wàt op die afdeling dus gaan ze dingen zitten verzinnen, ander sgata het budget van marketing niet helemaal op en ‘volgend jaar minder marketingbudget’ komt in het vocabulair van de gemiddelde Main Marketing natuurlijk geenszins voor!

Oh, en als je gehackt bent en melding wil maken, hoor je pas na vier medewerkers te hebben gesproken en tijdens (poging tot) aangifte (niet tegen KPN overigens, althans tóen nog niet) privacyschending / identiteitsroof, dus als er een verbalisant zich ook aan de foonh laat horen, DAN PAS wordt er gemeld dat je eerst een verhaal bij abuse@kpn.nl moet neerleggen. Vreemd?! 

Maar goed, doe maar modem-issues fixen, dan zul je zien dat ik met bek vol tanden weer braaf "Ja oh fantástisch, superdankjewel!”zeg. Maar goed, hóe dan?  |

hoofdwifinetwerk géén 5G - 2.4G opties

extra wifinetwerk wél de opties

Want wat nou als ik apparaten via 5G toegang wil verschaffen tot mijn LAN?(want Extra Wifi is juist om apparaten búiten je LAN te houden...

Dat klopt niet. Het Extra WiFi netwerk is hetzelfde netwerk als het hoofdnetwerk. Dat is ook zo bedoeld. Het zijn geen 2 verschillende netwerken. 

Welkom op de community ​@V1N, dat je een aardig verhaal, het grootste deel staat los van je vraag zo te zien. 

Het klopt inderdaad dat je bij het hoofdnetwerk geen scheiding kunt maken tussen 2.4 GHz en 5 GHz. Bij het Extra Wifi netwerk kan dat wel, die kan je daar prima voor gebruiken. Het Gastnetwerk is om apparaten buiten je LAN te houden, dat is iets anders dan het Extra Wifi netwerk.

Meer over deze software versie en de instellingen kan je in onze Kennisbank lezen: 

Reageer